خبرگزاری کار ایران

زمان ثبت‌نام برای جاماندگان حمایت معیشت محدود است/ نگرانی مردم بابت قطع یارانه‌ نقدی‌ پس از درخواست کمک معیشتی

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۱۹۸

جاماندگان بسته معیشتی تنها تا ۲۴ دی فرصت دارند که اطلاعات خانوار خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جاماندگان بسته معیشتی تنها تا ۲۴ دی فرصت دارند که اطلاعات خانوار خود را ثبت کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز ۱۰ تا ۲۴ دی ماه به جاماندگان فرصت داده تا به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند. 

در این سایت قسمتی تحت عنوان «ثبت خانوار جدید» ایجاد شده و ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی از جاماندگان می‌خواهد که در این قسمت اطلاعات خود را ثبت کنند و  فریب وبسایت‌های مشابه را نخورند؛ چراکه اطلاعات آنها را سرقت می‌کنند. 

آن دست از خانوارهایی که یارانه‌ نقدی آنها در سال ۹۴ و پس از آن قطع شده هم فرصت دارند تا از ۲۲ دی ماه به این سایت مراجعه کنند و مجوزهای لازم را برای دسترسی به اطلاعات حساب سرپرست خانوار تایید کنند. 

ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشت اعلام کرد که تا پایان دی ماه مشخص می‌شود که از خانوارهای جامانده چه کسانی واجد شرایط دریافت حمایت معیشتی هستند. در ضمن خانوارهایی که برای دریافت این کمک درخواست داده بودند، اما مشمول نشدند از دوشنبه (۱۶ دی‌ماه) می‌توانند علت مشمول نشدنشان را بفهمند. 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدعی است که حمایت معیشتی به تمامی خانوارهای مشمول، تعلق می‌گیرد و مردم نباید نگران باشند؛ با این حال تعداد بی‌شماری از کارگران ساختمانی، کارگران فصلی، کارگران خبازی‌ها و شاغلانی که درآمد ثابت ندارند با خبرگزاری ایلنا تماس گرفتند و از عدم دریافت بسته حمایت معیشتی گلایه کردند. 

در همین حال شماری از سرپرست‌های خانوار  می‌گویند که از نگرانی قطع شدن یارانه‌های نقدی‌شان، برای دریافت حمایت معیشتی ثبت‌نام نکرده‌اند. 

از قرار معلوم این عده هنگامی که برای ثبت اطلاعات خود به سایت «حمایت» مراجعه کردند، با پیامی به این مضمون مواجه شده‌اند: اگر اطلاعات درآمدی خود را به صورت غیرواقعی ثبت کرده باشید، یارانه‌ نقدی شما قطع می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز