خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران دوده فام دزفول برای طبقه‌بندی مشاغل

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۳۱۶

شماری از کارگران کارخانه «دوده فام دزفول» در استان خوزستان، خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و همچنین بازگشت به کار نماینده اخراجی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز تعدادی از کارگران کارخانه «دوده فام دزفول» در استان خوزستان با حضور در مقابل دفتر مدیریت کارخانه، نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و همچنین بازگشت به کار نماینده اخراجی خود اعتراض کردند.

این کارگران افزودند: اجرا نشدن قانون طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد تولیدی باعث ایجاد شکاف درآمدی میان کارگران شده به طوری که در عمل همه کارگرانی که اینجا کار می‌کنند به نسبت مساوی از مزایای مزدی برخودار نیستند.

به گفته آنها، یکسان‌سازی حقوق تا به حال در کارخانه «دوده فام دزفول» که حدود ۱۵۰ کارگر شاغل دارد، اعمال نشده و این مسئله موجب شده افزایش دستمزد کارگرانی که سالهاست در این واحد صنعتی به کارهای سخت مشغولند، متناسب با سوابق کاری آنها نباشد.

کارگران این کارخانه در عین حال می‌گویند یکی دیگر از مطالبات ما کارگران دوده فام در تجمع امروز بازگشت  نماینده اخراجی است.

به گفته معترضان؛ اسماعیل شاعیدی (نماینده کارگری کارخانه) که مدتها پیگیر مطالبات کارگران بوده اخیرا اجازه ورود به محل کار خود را ندارد.

منصور ایسپره (مسوول حراست کارخانه صنعتی دوده فام دزفول) در جمع کارگران  معترض گفت: کارگران می‌توانند به‌جای تجمع، مطالبات خود را به صورت قانونی از طریق شکایت به اداره کار پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه اخراج نماینده کارگری به هیچ‌وجه مورد تایید نیست، افزود: نماینده کارگری اگر هم اخراج شده می‌تواند موضوع را از طریق مراجع قانونی و شورای کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول پیگیری کند.

ایسپره با تاکید بر اینکه تجمع و توقف خط تولید روش درستی برای بیان مطالبات نیست، اظهارداشت: مشکل کارگران به‌طور قطع به مدیرعامل کارخانه منتقل می‌شود.

شرکت صنعتی دوده فام که در شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان دزفول در استان خوزستان واقع شده است، مواد اولیه مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را تامین می‌کند و محصولات تولیدی این کارخانه عمدتا برای مصرف تایر و رابر استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز