خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام صنفی کشاورزی شادگان از عدم جبران خسارت سیل انتقاد کرد؛

پرداخت ۷۰ هزار تومان برای جبران خسارت سیل!

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۲۱

کشاورزان شادگانی به شدت از عدم جبران خسارت ناشی از سیل عید امسال گله‌مند هستند و از مسئولان می‌خواهند فکری به حال کشاورزان خسارت دیده کنند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سیل در روز‌های ابتدایی امسال بیش از ۲۰ استان کشور را درگیر خود کرد. در این بین برخی از استان‌ها مدت‌ها با بارندگی‌های شدید دست به گریبان بودند، چنانکه مدتی طول کشید تا روستا‌ها و حتی شهر‌ها از زیر آب بیرون بیایند و امکان اسکان و بازسازی فراهم شود. در این بین کشاورزان به ویژه در استان‌هایی مانند خوزستان، گلستان، لرستان و چند استان دیگر به شدت آسیب دیدند. مسئولان وعده دادند خسارت کشاوزران را جبران می‌کنند، اما کشاورزان در شادگان خوزستان می‌گویند جبران خسارت بسیار ناچیز بوده است.

هوشنگ مقامسی (رئیس نظام صنفی کشاورزی شادگان) به ایلنا گفت: به دنبال بارش‌های شدید ابتدای امسال زمین‌های کشاورزی در چند روستا و دهستان شادگان به‌طور کامل زیر آب رفت و درصد بالایی از محصولات کشاورزی آسیب دید. ۵۰ درصد از زمین‌های کشاورزی در دهستان جفال و حسینی زیر آب رفت و همچنین ۷۰ درصد نخیلات خنافره آسیب دیدند و محصول خرمای ما ۷۰ درصد کم شد.

او ادامه داد: در موردی، یکی از کشاورزان درحالی‌که ۲۰۰ هزار تومان خرج کپی، تهیه سی‌دی، کارشناسی برای برآورد خسارت و ثبت آن کرده بود، درنهایت فقط ۷۰ هزار تومان خسارت سیل دریافت کرد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی شادگان با بیان اینکه در مورد جبران خسارت سیل در شادگان شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت نگرفته، گفت: از مسئولان می‌خواهیم اعلام کنند خسارت چقدر و به چه کسانی پرداخت شده است؟ بخشی از کمک‌هایی که نهاد‌های مختلف برای جبران خسارت سیل کرده‌اند به دست کشاورزان نرسیده و ما انتظار رسیدگی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز