خبرگزاری کار ایران

در نشست دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی مطرح شد:

تفکر خلاق، زمینه کارآفرینی و رونق تولید است

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۸۶

سخنران بیست و ششمین نشست علمی «دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی» وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: بزرگترین آسیب تفکر در سازمان‌ها وجود افرادی است که در گذشته، مانده‌اند. این افراد، معمولا از قالب‌های تعصبی خاصی برخوردارند که از پیشرفت سازمان‌ها جلوگیری می‌کنند و مانع تحول سازمان‌ها می‌شوند.

به گزارش ایلنا، در نشست دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی که با حضور  ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار برگزار شد، حسین علیان (استاد دانشگاه و کارشناس مدیریت بهره‌وری و سیستم‌ها) گفت: عقلانیت، فراتر از هوش است و بسیاری از افراد، ممکن است دارای هوش بالایی باشند اما در چهارچوب عقلانیت حرکت نکنند.

وی انواع تفکر در سازمان را به گذشته نگر، حال نگر و آینده‌ نگر تقسیم کرد و با اشاره به تفکر همگرا و واگرا افزود: تفکر خلاق که یکی از نیازهای واقعی هر سازمانی برای پیشرفت و توسعه به شمار می‌آید از تعامل دو تفکر همگرا و واگرا حاصل می‌شود که می‌تواند زمینه مناسبی برای کارآفرینی، رونق تولید و اشتغال باشد.

علیان تصریح کرد: افرادی که بیش از اندازه، پرش فکری دارند، اهداف سازمان را با انحراف مواجه می‌کنند و تفکرات این گونه افراد را نباید با اشخاصی که دارای تفکر واگرا هستند، اشتباه گرفت.

وی اساس آسیب‌شناسی تفکر در سازمان را مبتنی بر شناخت دقیق اجزای سیستم دانست و تاکید کرد: اگر از شتابزدگی برای نتیجه‌گیری درخصوص شخصیت افراد و برنامه‌ها دست برداریم، می‌توانیم یکی از آسیب‌های مهم سازمان را پشت سر بگذاریم. زیرا برخی از نتیجه‌گیری‌ها متکی بر احساس فردی و ذهن‌خوانی‌هاست و این روند به خروجی سازمانها آسیب می‌رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز