خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

معاون اول رئیس جمهور فقط ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد/ روستاییان می‌توانند درآمدزایی داشته باشند/ باید مردم را در اقتصاد مشارکت دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۸۳۳

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه داد بدهی دولت به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مانند بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا عزیزی با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی گفت: هدف از اختصاص این میزان پول‌پاشی نیست؛ با پول‌پاشی اشتغال ایجاد نمی‌شود. باید با ارائه آموزش‌ها حین راه‌اندازی اشتغال راندمان فعالیت‌های اقتصادی را در روستاها افزایش دهیم. ضمن اینکه باید از تکنولوژیهای جدید بهره بگیریم؛ چه در حوزه دام و چه در حوزه کشاورزی.

وی با اشاره به درآمدهایی که روستائیان می‌توانند از فعالیت‌های اقتصادی برای خود ایجاد کنند، گفت: روستائیان می‌توانند با فعالیت‌هایی مانند گاوداری، گوسفندداری و غیره ده‌ها میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند اما این کاملا به خلاقیت خودشان بستگی دارد. ممکن است عده‌ای بگویند مسئولان بسیار بیشتر از این حرف‌ها درآمد دارند و نباید روستائیان را بیهوده دل‌خوش کرد اما سال گذشته من درخواست دادم که حقوق‌های وزرای دولت و معاون اول رئیس جمهور را ارائه کنند فهمیدم که معاون اول رئیس جمهور تنها ۱۰ میلیون تومان و وزراء هم ۸ تا ۹ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید بدنه دولت را کوچک کنیم و مردم را در اقتصاد مشارکت دهیم، گفت: در ایران با ۸۲ میلیون نفر جمعیت به ازای هر سه نفر یک کارمند و در ژاپن با ۱۲۸ میلیون نفر جمعیت به ازای هر ۳۰۰ نفر یک کارمند وجود دارد. این نشان می‌دهد که دولت در ایران به چه اندازه بزرگ است. بزرگی دولت موجب شده که حجم زیادی از بودجه صرف امور جاری کشور، حقوق امور جاری وزارتخانه‌ها و پرداخت حقوق کارمندان شود. در این شرایط پولی برای عمران کشور باقی نمی‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به ضریب پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: ضریب پشتیبانی این صندوق هم‌اکنون ۱۰ به یک است که باید مراقب باشیم بیش از این پایین نیاید. درضمن نباید اجازه دهیم بدهی دولت به صندوق بیمه اجتماعی به اندازه بدهی دولت به سازمان اجتماعی افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز