خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی مطرح کرد؛

کارفرمای هفت‌تپه قانوناً حق عدم تمدید قرارداد کارگران را ندارد/ اداره کار شوش وارد عمل شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۴۴۰

حسین حبیبی طی نامه‌ای به اداره کار شوش ضمن غیرقانونی دانستن عدم تمدید قرارداد کاری کارگران هفت‌تپه از سوی کارفرما، خواستار ورود اداره کار شوش به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حبیبی (عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار سراسر کشور) طی نامه‌ای به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش خواستار رسیدگی به وضعیت اخراج و تعدیل کارگران نیشکر هفت‌تپه شد.

در این نامه آمده است: قرارداد کاری ۲۰ کارگر نیشکر هفت تپه تمدید نشده است. این در حالی است که محمد خنیفر، عضو شورای اسلامی کار به ۶ سال و برخی دیگر به ۸ ماه حبس محکوم شدند.

در این نامه با اشاره به واگذاری غیرقانونی هفت‌تپه تاکید شد: به علت دستور تجدیدنظر آقای رئیسی ریاست قوه قضاییه در پرونده اعتراضات کارگران هفت‌تپه، حبس و سایر مجازات کارگران در دست بررسی در مراجع بالاتر قرار گرفته است. پس تا تکلیف نهایی و تجدیدنظر توسط دولت و مراجع قضایی درخصوص هفت تپه و کارگرانش، هیچ کارگری نباید با تعدیل، اخراج، فسخ قرارداد و عدم تمدید قرارداد مواجه شود. دولت به استناد اصل ۲۸ قانون اساسی مکلف به حمایت از کارگران و شرکت نیشکر هفت تپه است. لذا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش موظف است به این مسئله ورود کرده و جلوی تعدیل و اخراج کارگران بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز