خبرگزاری کار ایران

تلاش فرانسه برای برابر کردن دستمزد زنان و مردان

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۵۶۷

وزارت برابری جنسیتی فرانسه امیدوار است با تصویب قانون توانمندسازی اقتصادی زنان گامی در راستای برابر کردن دستمزد زنان و مردان در این کشور بردارد.

 به گزارش ایلنا، روزنامه لو فیگارو نوشت: وزیر برابری جنسیتی فرانسه از تدوین طرح پیش‌نویس قانون توانمندسازی اقتصادی زنان در این کشور خبر داد.

مارلن شیانا عنوان کرد: موضوع خشونت خانگی تا چند روز آینده به بحث گذاشته می شود، اما توانمندسازی اقتصادی زنان به عنوان بخش مهمی از دلیل اصلی طرح پنج ساله در چارچوب برابری زنان و مردان است.

او با بیان اینکه ما در حال کار روی قانونی برای توانمندسازی اقتصادی زنان هستیم و قصد داریم با درگیر کردن تمامی ذینفعان آن را اجرا کنیم، افزود: وقتی زن بتواند پول، مسیر شغلی و سرنوشتش را به دست آورد، در جامعه آزادتر است.

پیش از این روزنامه ون مینوت  فرانسه به نقل از دیده‌بان مقابله با نابرابری‌ها از شکاف عمیق در دریافت دستمزدها و حقوق بین مردان و زنان در فرانسه خبر داده بود.

به گفته لویی مورن، رئیس دیده‌بان نظارت بر نابرابری‌ها در فرانسه، در این کشور زنان نسبت به مردان دستمزد کمتری دریافت می‌کنند.

در پست‌های برابر با مردان، زنان در فرانسه ۱۰.۵ درصد کمتر از مردان فرانسوی دریافتی دارند و همه این نابرابری‌ها بر کیفیت زندگی افراد در فرانسه تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز