خبرگزاری کار ایران

گیلانی‌نژاد:

واگذاری بانک رفاه کارگران جز نابودی اموال بیمه‌شدگان نتیجه‌ای ندارد/ وزیر کار به صراحت رئیس جمهوری را توجیه کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۴۴۷

فعال صنفی کارگران فلزکار معتقد است که واگذاری سهام «بانک رفاه کارگران» در بورس نتیجه‌‌ای جز تصییع و نابودی اموال بیمه‌شدگان ندارد.

«مازیار گیلانی نژاد» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: بانک رفاه کارگران بازوی مالی سازمان تامین اجتماعی است اما سازمان تنها آن را به وکالت از کارگران، بازنشستگان و کلیه بیمه‌شدگان اداره می‌کند. 

وی با اشاره به اصرار دولت برای واگذاری سهام بانک رفاه در بورس، گفت: بورس جای ثروت اندوزی برای افراد صاحب نفوذ است. این افراد با سفته‌بازی، انتشار اخبار کذب، حذف رقبا و سایر روش‌ها، ارزش سهامی که قصد خرید یا فروش آنها را دارند، دستکاری می‌کنند. در این میان افرادی که به میزان ناچیزی سهم دارند و به آن دل خوش کرده‌اند، ضرر می‌‌دهند و در عرض یک شب هرچه به دست آورده‌اند از دست می‌دهند. 

این فعال صنفی کارگران فلزکار، افزود: در چنین فضایی دولت فشار وارد می‌کند و واگذاری بانک رفاه کارگران را برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یک تکلیف تبدیل می‌کند. با این وصف کارگران و بازنشستگان دارایی‌های خود را از دست می‌دهند و دیگر حتی نمی‌توانند یک وام ۲ میلیون تومانی دریافت کنند. 

گیلانی نژاد با بیان اینکه همین حالا هم بازنشستگان با دردسر از بانک رفاه کارگران به میزان ناچیزی وام دریافت می‌کنند، افزود: پس از واگذاری سهام بانک رفاه دیگر دریافت این وام کم بها هم به رویا تبدیل می‌شود. 

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی تنها می‌تواند ۱۰ درصد سهام بانک رفاه کارگران را در اختیار داشته باشد، گفت: ۹۰ درصد سهام بانک رفاه در صورت انجام شدن این واگذاری از سازمان تامین اجتماعی خارج می‌شود. این در شرایطی است که سازمان در انجام تعهدات خود به شدت به منابع بانک رفاه متکی است. 

این فعال صنفی کارگران در پاسخ به این پرسش که آیا واگذاری بانک رفاه کارگران در خارج از بورس به کارگران و بازنشستگان می‌تواند گزینه خوبی باشد، گفت: مسئله این است که کارگران و بازنشستگان امکان تامین چند هزار میلیارد تومان برای خرید ۹۰ درصد سهام این بانک را ندارند و تنها سرمایه‌داران قادر به انجام این کار هستند؛ سرمایه‌دارانی که نه تاریخ بانک رفاه را می‌دانند و نه برای سازمان تامین اجتماعی دل می‌سوزانند. 

گیلانی نژاد ادامه داد: از این رو باید کل موضوع واگذاری را زیر سوال برد و به صراحت از دولت خواست که از موضع خود دست بردارد و منطقی باشد. وزیر کار هم باید این چالش‌هایی که پس از این واگذاری ایجاد می‌شوند را به صراحت برای رئیس جمهوری تشریح و او را توجیه کند. 

وی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران ایجاد شد تا با پرداخت وام کارگران را صاحبخانه کند، افزود: کارگران پیش ازانقلاب با دریافت وام از این بانک در منطقه نارمک تهران خانه خریدند و هنوز هم در این خانه‌ها ساکن هستند. بانک رفاه همچنین به آنها برای خرید جهیزیه دخترانشان وام پرداخت کرد.  

این فعال صنفی کارگران تصریح کرد: ۱۰۰ درصد سهام بانک رفاه کارگران باید در سازمان تامین اجتماعی بماند تا بیمه‌شدگان همچنان بتوانند از منابع آن بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز