خبرگزاری کار ایران

کارگران هپکو خطاب به رئیس سازمان خصوصی‌سازی؛

خریدار هپکو خلع ید شده اما هنوز در مدیریت آن نقش دارد/وقتی هپکو واگذار شد حساب‌ها پاسخگوی ۱۰ سال هزینه تولید بود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۱۳۹

جمعی از کارگران هپکو خطاب به رئیس سازمان خصوصی‌سازی نسبت به حضور فعال خریدار این واحد تولیدی با وجود خلع ید انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو نسبت به سخنان اخیر میرعلی اشرف پوری‌حسینی (رئیس سازمان خصوصی‌سازی) مبنی بر اینکه «هپکو را دولت زمین زد؛ نه احمدپور» انتقاد کردند.

پوری‌حسینی پیش‌تر در یک برنامه تلوزیونی گفته بود: هپکو وقتی دست دولت بود،‌ اجازه واردات ماشین‌آلات را نمی‌دادند اما وقتی واگذار شد، اجازه واردات داده شد و همین مسئله به هپکو آسیب رساند. 

کارگران هپکو می‌گویند: از آنجا که بنا بر گزارش سازمان خصوصی‌سازی و مسئولان استانی، احمدپور خریدار هپکو در خرداد ماه ۹۷ خلع ید شده، چنانچه اوضاع هپکو نامساعد است، چرا ایشان کماکان در مدیریت بخش‌های مختلف هپکو حضوری فعال دارد؟

این درحالی است که با وجود اعلام کناره‌گیری احمدپور، کارفرمای هپکو در طی این مدت او اقدام به فروش سهام مس طارم، از اموال هپکو کرده و از این جهت فعال بوده است. اگرچه بعدها عنوان شد که این فروش ناموفق بوده است.

کارگران هپکو می‌گویند: چرا بعد از گذشت هفت ماه از این معامله که خود شما نیز یکی از شاهدان معامله بود‌ه‌‌ و گفته‌اید که خریدار منصرف شده است، هنوز پیش پرداختِ گرفته شده از ایشان باز پس داده نشده است؟

کارگران با اشاره به سخنان اخیر پوری حسینی مبنی بر اصرار خریدار هپکو برای فسخ قرارداد می‌گویند: چرا در زمان واگذاری هپکو اهلیت‌سنجی مناسب درباره وی با توجه به بدهی‌های کلان بانکی در آن زمان توسط سازمان صورت نگرفته؟ حال که به گفته جنابعالی وی اصرار به فسخ دارند و چنانچه خریداری وجود ندارد و شرکت معطل مانده، چرا سهام هپکو را مطابق قانون موجود کشور به پرسنل آن واگذار نمی‌کنید؟

طبق اظهارات کارگران؛ درست است که بخشی از مشکلات فعلی هپکو به دلیل قطع حمایت دولت بوجود آمده اما در زمان خرید هپکو توسط آقای احمدپور مطابق مدارک و شواهد موجود، که دال بر آن است که، انبارها و حساب‌های هپکو به حدی بوده که ایشان چنانچه تولید را در همان زمان متوقف و از محل موجودی‌ها حقوق و هزینه‌های‌ شرکت را پرداخت می‌کردند، این موجودی‌ها پاسخگوی ۱۰ سال هزینه‌ها بدون هیچ تولیدی بوده است.

این در حالی است که به گفته کارگران هپکو، خریدار شرکت را با بدهی ۷۰۰ میلیاردی و انبارها و حساب‌های تقریباً خالی، به نفر بعدی تحویل داده است.

به گفته آنان؛ ما خواهان این هستیم که درباره هپکو یا با خریداران دارای اهلیت توافق شود یا سهام شرکت به پرسنل واگذار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز