خبرگزاری کار ایران

پیری و مرگ زودرس نصیب کودکان کار/ سودجویی کارفرمایان آفریقایی، قربانی می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۷۷۳

اگر بخواهیم بررسی کنیم که کار کودک در کدام قاره یا کدام کشورها شیوع بیشتری دارد، قطعا به آفریقا و کشوری مانند غنا می‌رسیم.

به گزارش ایلنا به نقل از euronews Africa گفته می شود که از هر ۵ کودک آفریقایی یک نفر کودک کار است. خانواده‌های کم درآمد و خانواده‌هایی که سرپرست‌های خود را در جنگ‌های قبیله‌ای یا به علت بیماری از دست داده‌اند، بیش از همه کودکان  را به کار کردن وادار می‌کنند.

کودکان کارِ آفریقا، بیشتر در معادن، زراعت، کارگاه‌های جمع آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی و کارگاه‌های ساختمانی مشغول به کار هستند. آنها با روزی کمتر از یک دلار دستمزد استثمار می‌شوند.

کار در معادن بیش از همه جا برای آنها آزار دهنده است. معادن کشورهای آفریقایی به خاطر حفاری غیرمجاز و عقب ماندگی تکنولوژی، بسیار حادثه خیز هستند. از این رو کودکان، جان خود را برای کار می‌گذارند.

معادن کشور غنا بیش از همه کشورهای آفریقایی کودکان کار را استثمار می‌کنند. کودکان در معادن طلا و الماس کار می‌کنند؛ کاری مشقت بار که سودش در جیب کارفرما می‌رود.

پیری و مرگ زودرس نصیب کودکانی می‌شود که در معادن کار می‌کنند؛ بی‌آنکه از ثروتی که برداشت می‌کنند، چیزی نصیبشان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز