خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام بیمه کارگران ساختمانی هرمزگان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۷۶

کارگران ساختمانی استان هرمزگان برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی، با مراجعه به سامانه خدمات رفاهی ثبت نام کنند.

به گزارش ایلنا، کیامرث برخورداری احمدی (سرپرست اداره کل تعاون و کار هرمزگان) با اعلام آغاز ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی در استان برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی، با مراجعه به سامانه خدمات رفاهی به نشانی www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت نام خود و افراد تحت تکفل‌شان اقدام کنند.

او افزود: بر اساس قانون کارگران ساختمانی تنها هفت درصد حق بیمه را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند و از پرداخت بقیه حق بیمه معاف هستند.

طبق اظهارات وی، بر اساس سهمیه مشخص‌ شده برای استان‌ها، هرمزگان می‌تواند نسبت به بیمه کردن ۱۹ هزار و ۱۸۵ نفر کارگر ساختمانی اقدام کند که تا پایان سال ۹۷ ۱۲ هزار و ۶۲۹ نفر بیمه‌ شده‌اند.

وی تاکید کرد: ۶ هزار و ۵۵۶ نفر دیگر از این سهمیه باقی‌مانده که امید می‌رود کارگران ساختمانی با مراجعه با نشانی اینترنتی یاد شده نسبت به بیمه کردن خود و افراد زیر پوشش‌شان اقدام کنند.

وی ادامه داد: بیمه کارگران ساختمانی با توجه به میزان وقوع حوادث ناشی از کار که در این بخش رخ می‌دهد بسیار حایز اهمیت است و سال گذشته این استان شاهد ۲۳۶ مورد پیشامد ساختمانی بود.

سرپرست اداره کل تعاون و کار هرمزگان ابراز داشت: طبق مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ثبت نام همه کارگران ساختمانی اعم از بیمه شده و بیمه نشده در سامانه یاد شده الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز