خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایر استان فارس:

عشایر برای دریافت تسهیلات ملزم به ثبت نام در بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شدند

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۴۱۳

مدیرکل امور عشایر استان فارس اظهار داشت: عشایر برای دریافت تسهیلات ملزم به ثبت نام در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شدند.

به گزارش ایلنا، حسن کمالی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس) با روح‌الله بهرامی (مدیرکل امور عشایر استان فارس) و کارشناسان مرتبط از هر دو دستگاه در دفتر مدیر کل امور عشایر جلسه‌ای را جهت تعامل بیشتر بین دو طرف برگزار کردند.

مدیرکل امور عشایر ضمن خیر مقدم و گرامیداشت ماه ضیافت الهی با اشاره به تفاهنامه کشوری منعقد شده بین صندوق و امور عشایر گفت: اداره کل امور عشایر فارس در راستای پوشش صد درصدی بیمه اجتماعی عشایر استان فارس با تمام توان و امکانات شهرستانی و استانی در خدمت بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.

بهرامی در ادامه گفت: با راه اندازی سامانه اینترنتی نماد و ثبت اطلاعات خانوار عشایر استان فارس که تاکنون اطلاعات بیش از ۴۲۰۰۰ خانوار ثبت شده، اکنون در حال پالایش و استخراج آمار خانوارهای عشایری هستیم که تاکنون تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند و امیدواریم که با استفاده از این سامانه پوشش ۱۰۰درصدی بیمه عشایر استان فارس را محقق کنیم.

بهرامی در ادامه تصریح کرد: اطلاع رسانی خدمات و مزایای صندوق به جامعه عشایر  یک رسالت خداپسندانه است که بر دوش امور عشایر است و ما این نوع خدمت را برای امور عشایر فارس توفیق الهی می‌دانیم.

مدیرکل امور عشایر با اشاره به ارائه بیش از ۳۰۰۰ تسهیلات به خانوارهای عشایر طی یک سال گفت: این فرصت بسیار خوبی است برای بیمه شدن افراد و در همین خصوص مقرر شد تا هر فرد عشایر برای دریافت تسهیلات الزاما باید خود را به عضویت صندوق در آورد تا از مزایای تسهیلات عشایری بهره‌مند شود.

بهرامی در ادامه کارشناسان حوزه تعاون و بیمه را مکلف کرد تا جهت تهیه بانک اطلاعاتی، عملکرد و فعالیت شرکت‌های تعاونی عشایری را در خصوص جذب بیمه‌شدگان رصد کنند.

در ادامه جلسه حسن کمالی ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان و تشکر بابت تخصیص وقت و تشکیل جلسه گفت: تا کنون ۷۸۳۷ خانوار عشایری استان فارس به عضویت صندوق در آمده‌اند که این آمار نسبت به تعداد عشایر استان فارس که قطب عشایر کشور هستیم بسیار ناچیز است.

کمالی همچنین افزود: با عنایت به قول‌های مساعد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) درخصوص تامین حق بیمه آن دسته از عزیزانی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند و استفاده از ظرفیت  اداره امور عشایر،  پوشش ۱۰۰ درصدی خانوارهای عشایر استان فارس دور از ذهن نیست.

در پایان، تفاهنامه همکاری میان دفتر فارس و امور عشایر فارس در راستای پوشش ۱۰۰ درصدی منعقد گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز