خبرگزاری کار ایران

پیاده‌روی خانوادگی کارگران در بوستان ولایت تهران

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۳۰۵

همایش پیاده‌روی خانوادگی کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر در بوستان ولایت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به مناسبت هفته‌ی کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور، صبح امروز (جمعه) با حضور در بوستان ولایت تهران در همایش پیاده‌روی خانوادگی کارگران حضور یافتند.

در این مراسم که به همت خانه کارگر برگزار شد، پلاکاردهایی از سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت نشاط و سلامت جامعه کارگری دیده می‌شد.

در این همایش همچنین علیرضا محجوب (دبیر کل خانه کارگر)، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری)، حسین کمالی (دبیرکل حزب اسلامی کار)، ابراهیم صادقی فر (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، پروانه رضایی (مدیرکل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران) و مهدی فنونی‌زاده (پیشکسوت فوتبال) حضور داشتند.

ضرورت حفظ کرامت و احترام به جامعه کارگری

 علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) یکی از سخنرانان این مراسم بود که بر ضرورت حفظ کرامت و احترام به جامعه کارگری تاکید کرد و گفت: امروز دومین روز از هفته‌ای است که منتهی به روز کارگر می‌شود. خانه کارگر سالانه پیاده‌روی‌های خانوادگی با حضور کارگران برگزار می‌کند.

وی افزود: از همه شما که امروز در این مراسم شرکت کردید، تشکر می‌کنم. عزت این ایام شرکت در این مراسم‌هاست و از همه شما کارگران که مایه افتخار کشور هستید، کمال تشکر را دارم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باب هفته کارگر گفت: رهبری تاکید کردند که امنیت شغلی و مزد و معیشت عادلانه مهم‌ترین مطالبه کارگران است.

محجوب افزود: مقام معظم رهبری بر لزوم احترام به کارگران تاکید داشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه کارگران را به شرکت در راهپیمایی روز کارگر دعوت می‌کنم. این روز متعلق به همه کارگران جهان است و همه کارگران این روز را گرامی می‌دارند.

وی در پایان تصریح کرد: من هر روز می‌کوشم حداقل یک ساعت بعدازظهر‌ها ورزش کنم و از منزل تا خانه کارگر و از خانه کارگر تا مجلس پیاده‌روی کنم.

کارگران در همه صحنه‌های انقلاب نقش داشتند

حسین کمالی (دبیرکل حزب اسلامی کار) دیگر سخنران این همایش با اشاره به اینکه که کارگران در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی حاضر بودند، گفت: کارگران در دوران دفاع مقدس و دوره سازندگی نقش پررنگی داشتند.  

وی افزود: این کارگران بودند که در همه دوره‌ها نگذاشتند، چرخ اقتصاد از حرکت بایستد.

کمالی تصریح کرد: کارگران وظایف خود را نسبت به همه جامعه انجام داده‌اند حالا نوبت مسئولان است که وظایف خود را نسبت به جامعه کارگری انجام دهند.

سلامت روانی جامعه کارگری برای وزارت کار اهمیت ویژه‌ای دارد

صادقی فر (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: وزارت کار در کنار کارهایی چون ایمنی و بهداشت کار، توانمند سازی و مهارت‌آموزی در حوزه فرهنگی و ورزش کارگران نیز اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: تقویت حوزه ورزش‌هایی که به نشاط و شادابی کارگران بینجامد همواره مورد توجه وزارت کار بوده‌است.

  صادقی فر گفت: برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک به سلامت روانی جامعه کارگری بوده است.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) نیز ابراز امیدواری کرد که هفته کار و کارگر سر آغاز رونق اقتصادی کشور و پیشبرد اهداف جامعه کارگری باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز