خبرگزاری کار ایران

انتقاد از به‌کارگیری کارگران بازنشسته در مجموعه نیشکر هفت تپه/ رئیس تامین اجتماعی: موضوع را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۳۲۶

کارگران شاغل در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از به‌کارگیری مجدد تعدادی از افراد بازنشسته در بخش‌های مختلف مدیریتی این واحد تولیدی انتقاد کردند.

تعدادی از کارگران شاغل در مجتمع  نیشکر هفت تپه به خبرنگار ایلنا گفتند: در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تعدادی افراد بازنشسته در بخش‌های مدیریتی این واحد تولیدی جایگزین نیروهای جوان و بیکار در بخش‌های اداری، مالی، حراست، بازرگانی، کشاورزی، کارخانه و اداره تجهیزات... شده‌اند که خلاف قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان است.

آنها با بیان اینکه به‌کارگیری نیروهای بازنشسته در مجتمع نیشکر هفت تپه رواج دارد، افزودند: در خصوص پیگیری این موضوع جمعی از کارگران شاغل مجتمع نیشکر هفت تپه، نامه‌ای را به اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان ارسال کرده‌ایم.

به گفته این کارگران؛ در قانون مدیریت کشوری اصل بر استخدام و به‌کارگیری کسانی است که شاغل هستند و کسی که استخدام است و به سمتی می‌رسد این انتخاب موجب ترقی و ایجاد امیدواری و رشد در آن اداره می‌شود ولی اگر یک نفر بازنشسته به عنوان مدیر اداره‌ای انتخاب شود این انتخاب موجب ایجاد نارضایتی و از بین رفتن امید در میان کارمندان و کارگران آن واحد می‌شود و این ناامیدی موجب فساد می‌شود.

این کارگران که به نمایندگی از سایر کارگران این مجتمع صنعتی و کشاورزی سخن می‌گفتند، در ادامه  افزودند: به‌رغم تصریح قانون درخصوص منع به‌کارگیری مجدد بازنشستگان و افراد بازخرید شده، هم‌اکنون تعدادی از نیروهای شاغل مجتمع نیشکر هفت تپه را افراد بازنشسته تشکیل می‌دهند که با پست‌ها و مسئولیت‌های متعدد در بخش‌های مختلف مجتمع جدا از آنکه از تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند، حقوق‌های قابل توجهی نیز از شرکت دریافت می‌کنند.

طبق اظهارت کارگران شاغل هفت تپه؛ صدها جوان بیکار تحصیل‌کرده در منطقه هفت تپه وجود دارند که کسی به فکر آنها نیست و به‌کارگیری افراد بازنشسته ظلم آشکاری در حق آنها و خانواده‌هایشان است.

فردین خسروی (رئیس  اداره تامین اجتماعی شعبه هفت تپه) با تایید پیگیرهای جمعی از کارگران هفت تپه در جذب تعدادی از افراد بازنشسته در این مجتمع به ایلنا گفت: دستور پیگیری این موضوع باتوجه به نامه ارسالی جمعی از کارگران هفت تپه به اداره کل تامین اجتماعی به شعبه هفت تپه ابلاغ شده  و به زودی پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی روزهای آینده این موضوع را از طریق بازرسان این شعبه پیگیری می‌کنیم، افزود: محرز شدن این موضوع نیاز به بررسی اسناد مالی و سایر مدارک  دارد که به زودی از سوی بازرسان تامین اجتماعی بررسی خواهد شد.

 طبق اظهارات وی، به‌طور معمول به‌کارگیری افراد بازنشسته در برخی واحدها معمولا با هدف انتقال تجربه برای نیروی کار جوان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز