خبرگزاری کار ایران

قاسمی:

اعتراضات کارگران را امنیتی جلوه دادن درست نیست/ مدیران شرکت‌ها نباید در برابر تشکیل شوارهای اسلامی کار موضع بگیرند

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۷۸۳

رییس شورای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی از مقاومت مدیران در خصوص تشکیل شوراهای اسلامی کار در برخی از واحدهای تولیدی استان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، چنگیز قاسمی که در دیدار زهرا ساعی (نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی) با روسای شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، اظهار داشت: علی‌رغم صراحت قانونی، برخی مدیران واحدها از اجرای قانون در خصوص تشکیل شوراهای اسلامی کار سرباز می‌زنند.

وی با بیان اینکه اکنون در برخی واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ استان به بهانه‌های غیرقابل قبول در برابر تشکیل شوراهای اسلامی کار خودداری می‌کنند، اظهار داشت: این درحالی است بر اساس حکمی که از سوی دادگستری صادر شده مدیرانی که در واحدهای بالای ۳۵ نفر مانع تشکیل شورای اسلامی کار شوند، متخلف شناخته می‌شوند.

قاسمی با درخواست از نماینده تبریز،‌ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری این موضوع افزود: متاسفانه برخی مدیران استانی با حوصله و صبورانه به مسأله نگاه می‌کنند در حالی که اجرای قانون فراتر از این مسایل است.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی در ادامه؛ امنیت را یک موهبت الهی دانست و با اشاره به امنیت شغلی کارگران گفت: متاسفانه با وجود قراردادهای موقت کار امنیت شغلی کارگران با حداقل دریافت‌ها کاملا به خطر افتاده است.

قاسمی با انتقاد از نحوه برخورد برخی مسئولان با تجمعات کارگران اظهار داشت: اینکه بیاییم اعتراضات کارگران صاحب حقی را که ماه‌ها حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، امنیتی جلوه دهیم درست نیست؛ چراکه چندین ماه قبل هشدارهای لازم از سوی جامعه کارگری و نمایندگان کارگران به مسئولان داده شده ولی مدیران به دلیل ناتوانی خود کاری از پیش نبرده‌اند و اکنون وقتی کارگران کارد به استخوانشان رسیده، اعتراض خود را بدون تنش فریاد می‌زنند، اقدام اعتراضی آنان امنیتی تلقی می‌شود این در حالی است که همین کارگران همیشه برای حفظ و تقویت نظام در تمامی صحنه‌ها حضور داشته‌اند.

قاسمی با هشدار دوباره به وضعیت برخی از واحدهای تولیدی به ویژه کارخانجات واگذار شده در پرداخت حقوق و دستمزد اظهار داشت: در صورت عدم توجه جدی احتمال بروز مشکل در  سال جدید وجود دارد و باید از هم اکنون مسئولان به فکر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز