خبرگزاری کار ایران

ارکان ثالثی‌های نفت:

چرا باید کارمندی که بغل‌دست ما می‌نشیند، ۵ برابر ما حقوق بگیرد؟!/ پیمانکاری‌های نفت امید به آینده ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۹۰۲

کارگران ارکان‌ثالثی نفت از تبعیض‌ها و ناروایی‌ها می‌گویند و اینکه اختلاف دریافتی‌شان با رسمی‌ها سر به فلک می‌کشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارکان ثالثی‌های نفت می‌گویند: تبدیل وضعیت، جلوگیری از حجمی نمودن پیمان‌ها، همسان‌سازی حقوق‌ها، همسان سازی‌مزایا، همسان‌سازی پاداش‌ها و دادن سِمَت به نیروهای ارکان ثالث از مهمترین خواسته‌های نیروهای پیمانکاری است که در صنعت نفت کشور مشغول به کار هستند.

آنها در مورد همسان‌سازی حقوق و مزایا می‌گویند: همه ما در صنعت نفت در شرایط برابر کار می‌کنیم و غالبا کارهای یکسان انجام داده و بعضاً مدارک عالی دانشگاهی نیز داریم؛ چه دلیلی دارد کارگری با کارمندی که کنار او می‌نشیند و اختلاف فقط در وضعیت استخدام و به کارگیری آنها است، تا پنج برابر اختلاف حقوقی داشته باشند؟ متاسفانه درحالی‌که وزارت نفت به برخی پرسنل انواع مزایا اعم از استفاده از مراکز درمانی، مراکز تفریحی، رفاهی، مراکز ورزشی و سهمیه سفرهای زیارتی را می‌دهد و همه زیرساخت‌ها جهت ارائه این خدمات فراهم است، ما پرسنل پیمانکاری از آنها بی‌بهره‌ایم! آیا ماهمگی در یک سازمان کار نمی‌کنیم و سهم برابری در پیشبرد اهداف سازمان نداریم؟ این تبعیض قابل تحمل نیست که نفر بغل دستی ما از بهترین امکانات درمانی استفاده نماید ولی ما کارمندان شرکتی از این مزایا بی‌بهره باشیم؛ از طرفی به برخی پرسنل، هزار و یک نوع تسهیلات از قبیل وام خودرو و مسکن و...داده می‌شود. این درحالی‌ست که ما نه تنها از این مزایا بی‌بهره‌ایم بلکه به لحاظ وضع معیشتی در مضیقه مطلق هستیم.

آنها افزودند: بسیاری از نیروهای شرکتی هستند که شایستگی لازم و تحصیلات و تجربه و تخصص را توامان دارند و بعضاً به صورت غیررسمی از طرف مدیرانشان به آنها مسئولیت داده شده است، چون شایستگی خود را در مجموعه به اثبات رسانده‌اند؛ اما آیا این با عدالت سازمانی درتضاد نیست که به نیروهای شرکتی شایسته و با تجربیات بالا، پست‌های ستاره‌دار و رسمی داده نشود تا بتوانند با داشتن امید به ارتقا و آینده شغلی برای سازمان موثرتر باشند؟!

این نیروها تاکید می‌کنند: کسی از ما حمایت نمی‌کند و در وضعیت بلاتکلیفی شغلی به سر می‌بریم! چرا نمایندگان مجلس فکری به حال ما نمی‌کنند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز