خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی کارگران فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه/ می‌گویند پولی در بساط نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۱۸۳

کارگران پیمانکاری فازهای 20 و 21 عسلویه می‌گویند: از مهرماه حقوق نگرفته‌ایم.

جمعی از کارگران پیمانکاری پارس جنوبی در تماس با خبرنگار ایلنا از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

این کارگران که به صورت پیمانکاری برای یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی دست چندمِ شرکت نفت و گاز پارس کار می‌کنند، می‌گویند از مهر ماه حقوق آنها که تعدادشان بیش از 100 نفر است، پرداخت نشده است.

کارگران از مراجعات مکرر خود به دفتر پیمانکار و کارفرما خبر می‌دهند اما علی‌القاعده تاکنون هیچ نتیجه روشنی از این مراجعات حاصل نشده است؛ این درحالیست که پیمانکار مربوطه کمبود نقدینگی و اوضاع بد اقتصادی را دلیل تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات کارگران عنوان می‌کند.

این کارگران می‌گویند: تاخیر یکی، دو ماهه در پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری در عسلویه، یک عرف معمول است اما این بار تاخیر خیلی به درازا کشیده و در این اوضاع و احوال که تورم و گرانی بیداد می‌کند، نمی‌توانیم بدون دریافت دستمزدهایمان، روزگار بگذرانیم.

آنها معتقدند؛ فشار شرایط بر دوش کارگران عسلویه نسبت به همیشه سنگین‌تر شده است و بهتر است شرکت‌های اصلی یا همان کارفرمایان مادر، بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری نظارت داشته باشند تا این شرکت‌ها مجبور شوند حق و حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند. از سوی دیگر بایستی صورت وضعیت پیمانکاران را به موقع پرداخت کنند تا آنها بتوانند سروقت دستمزد کارگران خود را واریز نمایند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز