خبرگزاری کار ایران

در بازدید معاون وزیر کار از معدن فیروزه نیشابور مطرح شد؛

توجه به سلامتی نیروی کار نوعی صیانت از سرمایه است

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۹۹

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از معدن فیروزه نیشابور در استان خراسان رضوی بازدید و از نزدیک در جریان اشتغال کارگران این معدن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این بازدید «حاتم شاه کرمی» معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه مظفری (مدیرکل بازرسی کار) و یوسفی (مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی این وزارت)، محمدسنجری (مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان خراسان و گروه همراه متشکل از یدالله سعادتی (مدیر تعاونی معدن فیروزه) از معدن فیروزه نیشابور بازدید کردند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاشگران این واحد معدنی از آن  واحد به عنوان یک الگوی تعاونی توسعه‌ای نام برد.

حاتم شاه کرمی گفت: بحث سلامتی  و مراقبت‌های بهداشتی نیروی کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و توجه به نیروی کار باید در اولویت اصلی مدیران این مجموعه باشد.

وی همچنین با اشاره به عدم ایجاد حوادث ناشی از کار در معدن ضمن تقدیر از مجموعه مدیران و کارکنان بر رعایت و اجرای بیشتر قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت کار تاکید نموده و گفت: توجه و برقراری شرایط لازم کار برای نیروی انسانی در حقیقت حفاظت و بالا بردن بهره‌وری نیروی کار و سرمایه را درپی خواهد داشت.

معاون روابط کار در ادامه بر این نکته تاکید نموده و افزود: نداشتن حادثه نباید دلیل بر غفلت کردن باشد و در این مسیر باید پیش‌بینی الزامات و اقدامات ایمنی را برای انجام کار ایمن لحاظ نمود و بازرسان کار می‌بایست به صورت دوره‌ای و مخصوصاً از محل استخراج و در راستای توسعه اشتغال و حفظ سلامت نیروی کار بازرسی‌های لازم را به عمل آورند.

شا‌کرمی همچنین گفت: در راستای رفع و تسریع صادرات تولیدات این معدن باید ضمن شناخت از بازارهای هدف و مشتریان خاص از خام‌فروشی جلوگیری و مبادرت به تولیداتی با ارزش افزوده نماید.

محمد سنجری (مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی) نیز در این بازدید با توجه به ظرفیت‌های معدن فیروزه نیشابور طی سخنانی گفت: انتخاب بازدید از معدن توجه و نگاه ارزشی شما را در جهت حفظ و صیانت از نیروی کار نشان می دهد.

وی گفت: خراسان رضوی ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در بازار با توجه به حوزه گردشگری و زیارت دارد و ما در استان آمادگی داریم در راستای تامین سرمایه، امکانات، خرید تجهیزات آموزش و ایجاد خوشه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری تسهیلات و همکاری‌های موردنیاز را انجام دهیم.

یدالله سعادتی (مدیر تعاونی معدن فیروزه) نیز با اشاره به تاریخچه تنها معدن فیروزه کشور در نیشابور گفت: این معدن از سال ۸۲ با ۱۸ نفر پرسنل به تعاونی واگذار شد که در حال حاضر بالغ بر ۱۸۰ نفر نیرو که سهامداران تعاونی هستند در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: سالانه براساس تفاهم‌نامه ۴۰ تن فیروزه استخراج و برای فرآوری به واحدهای مختلف ازجمله روستای معدن و شهرستان‌های فیروزه، نیشابور و مشهد ارسال که براساس آمار ۲۰ هزار نفر دراین صنعت مشغول به‌کارند.

سعادتی، مهاجرت معکوس جمعیت روستایی را از دستاوردهای تعاونی ذکر کرد و گفت: تعداد خانوارهای ساکن روستا از ۶۰ به بیش از ۶۰۰ خانواده که در مجموع ۳۴۲نفر از این افراد سهامداران تعاونی معدنی سنگ فیروزه می‌باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز