خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در پاسخ به ایلنا مطرح کرد:

تعاونی‌ها تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه با وزارت صمت و جهاد کشاورزی امضا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۵۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورتی‌که بتوان شبکه‌های تعاونی را تقویت کرد، می‌توان بسته‌های حمایتی را به صورت کالا در اختیار مردم قرار داد.

محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه چرا بسته‌های حمایتی به صورت غیرنقدی از طریق تعاونی‌ها و شبکه توزیعی تعاونی‌ها در اختیار مردم قرار نگرفت؛ اظهار داشت: اگر یک شبکه مطمئن از تعاونی‌ها در اختیار دولت بود که کالاهای دارای سوبسید را به دست مصرف‌کنندگان واقعی می‌رساند، بسیار بهتر بود و دولت می‌توانست به‌جای کمک نقدی کالای ارزان در اختیار مردم قرار دهد. 

او ادامه داد: اکنون چرخه‌های توزیعی تعاونی‌ها کامل نیست و از این رو دولت ترجیح داد کمک نقدی به مردم بکند. در عین حال توزیع کالا آثار تورمی کمتری داشت و باعث می‌شد تولید در کشور توسعه بیشتری پیدا کند. به این خاطر که تقاضا بالاتر می‌رود. 

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعاونی‌ها در تلاش هستند تا تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه‌ای را بین خودشان، وزارت صمت و وزارت جهادکشاورزی منعقد کنند. در صورتی که بتوان شبکه‌های تعاونی را تقویت کرد، می‌توان بسته‌های حمایتی را به صورت کالا در اختیار مردم قرار داد. 

وی افزود: شمار تعاونی‌ها پیش از انقلاب تا امروز از هزار و ۷۲ تعاونی به ۹۲ هزار و ۲۴۲ تعاونی رسیده است. همچنین پیش از انقلاب ۱۲۴ هزار و ۸۳۲ فرصت شغلی در بخش تعاونی ایجاد شده بود که حالا یک میلیون و هفتصد و پنجاه و سه هزار فرصت شغلی در این بخش ایجاد شده است. 

شریعتمداری در پایان تصریح کرد: تاکنون به طرح‌های اشتغال روستایی مبالغ زیادی تخصیص یافته ما درتلاش هستیم که مکانیزمی برای شفافیت وام‌های این نوع اشتغال اختصاص دهیم. ما باید بتوانیم با گسترش تعاونی‌ها سهم سرمایه‌های کوچک را در اقتصاد بالا ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز