خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی:

رانندگان نیارمند یک تشکل مستقل هستند/از تشکیل انجمن صنفی کارگری و رانندگان بین‌المللی حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۲۷۹

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای هیئت موسس انجمن صنفی کارگری رانندگان بین‌المللی آذربایجان شرقی خواستار اقدام سریع برای تشکیل این انجمن شد.

به گزارش ایلنا ؛« کریم صادق زاده تبریزی» با اشاره به جایگاه حمل و نقل در اقتصاد منطقه و کشور گفت: صنعت حمل و نقل نقش مهمی را در ابعاد مختلفی از اقتصاد ایفا می‌کند و در این میان حقوق و منافع رانندگان که عهده‌دار اصلی این بخش هستند به دلیل فقدان یک تشکل منسجم رعایت نمی‌شود که باید با راه‌اندازی تشکلی براساس مفاد قانون کار در این راستا گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی در صنعت حمل و نقل  در سطح بین‌المللی نیز از رانندگان فعال بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: وجود تشکل منسجم برای رانندگان بین‌الملل استان آذربایجان شرقی جهت ساماندهی فعالیت آنها یک ضرورت جدی است و بایستی تلاش شود تا هرچه سریعتر با رفع موانع، تشکیل آن با جدیت دنبال شود.

صادق زاده تبریزی فعال شدن چنین تشکلی را  بستری قانونمند  برای رسیدگی به مسایل رانندگان، اجرای قانون در قبال این قشر و کاهش مشکلات مربوط به آنان دانست و گفت: در شرایطی که در حال حاضر شرکت‌های حمل و نقل واجد انجمن صنفی کارفرمایی هستند نباید کارگران راننده را از  فرصت تشکیل انجمن صنفی که قانون کار برای آنان  ایجاد کرده محروم کرد.

وی با بیان اینکه قانون کار جمهوری اسلامی ایران دارای پتانسیل‌های مهمی است، افزود: قانون کار جمهوری اسلامی ایران به طور عادلانه منافع دو قشر کارگر و کارفرما را در کنار هم درنظر گرفته است و باید از ظرفیت‌های آن برای پیشبرد امور و رفع مشکلات به خوبی بهره جست.

سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز  در ادامه با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل در استان آذربایجان شرقی و به ویژه شهر تبریز با معضلات عدیده شهری نیز روبرو است، اظهار داشت: مسایل مختلفی در ارتباط با حمل و نقل برون شهری و به ویژه در سطح بین‌الملل در تبریز مواجه هستیم که وجود چنین تشکلی می‌تواند در بهبود شرایط نامناسب فعلی از نظر سیمای شهری و مسایل زیست محیطی آن نیز به ایفای نقش بپردازد که از این لحاظ نیز فعال شدن آن می‌تواند کمک موثری در این عرصه نماید.

در ادامه این جلسه «ناصر فرصتی» یکی از اعضای هیئت موسس انجمن  صنفی کارگری رانندگان بین‌الملل آذربایجان شرقی در سخنانی با قدردانی از توجه دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز برای پیگیری تشکیل این انجمن گفت: اکنون بالغ بر ۲۴ هزار انواع ناوگان باری و بیش از ۴۰ هزار کارت هوشمند راننده در استان آذربایجان شرقی فعال هستند که از این آمار تعداد قابل توجهی در حوزه بین‌المللی تردد می‌کنند که این امر نشان دهنده اهمیت فعالیت آنهاست.

وی افزود: در همین راستا در  اجرای ماده ۱۳۱ قانون کار مهر ماه سال ۹۷ جمعی از رانندگان ترانزیت آذربایجان شرقی با ارایه درخواست به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تقاضای تشکیل انجمن صنفی کارگری رانندگان بین‌المللی استان را دادیم اما  علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده و همکاری‌های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل این انجمن تاکنون میسر نگردیده است.

فرصتی افزود: از آنجا که شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در قالب کارفرمایی از وجود انجمن صنفی بهره‌مند هستند فقدان انجمن صنفی کارگری رانندگان ترانزیت موجب بروز مشکلات زیادی برای این صنف شده  که تسریع در تشکیل چنین انجمنی را  بسیار ضروری می‌کند.

وی تأکید کرد با تشکیل این انجمن علاوه بر بسترسازی مناسب برای ساماندهی مسایل صنفی می‌توان در سایر زمینه‌ها ازجمله اجرای برنامه‌های آموزشی و تخصصی حمل و نقل نیز تلاش کرد که قطعا موجب ارتقای سطح فعالیت رانندگان بین‌الملل آذربایجان شرقی و نیز در راستای برنامه‌ریزی‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه ترانزیت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز