خبرگزاری کار ایران

معرفی گروهی از کارگران مخازن تحت فشار «کاوش» به بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۸۳۰

کارگران کارخانه سازنده مخازن تحت فشار «کاوش» (سانکا) مدعی هستند که با وجود یک ماه مطالبات مزدی و چندین سال سنوات پرداخت نشده، به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

یکی از کارگران شرکت مخازن تحت فشار «کاوش» به خبرنگار ایلنا گفت: از روز گذشته نزدیک به ۷۸ نفر از همکاران آنها برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار شهر صنعتی البرز معرفی شده‌اند. پیش از این نیز حدود ۴۷ نفر برای دریافت مقرری بیمه بیکاری معرفی شده بودند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا کارفرما برای کاهش هزینه‌ها تعداد زیادی از  نیروی کار کارخانه را تعدیل کرده است، گفت: مدیرعامل کارخانه مشکل اصلی را عدم تامین مواد اولیه عنوان کرده و در عین حال زمان مشخصی برای بازگشت به کار کارگران اعلام نکرده است.

این فعال کارگری ادامه داد: تمامی کارگران تعدیل شده دست‌کم ۱۵ سال سابقه کار دارند. در حال حاضر تنها  ۳۰ تا ۴۰ کارگر برای نگهبانی از شرکت و دستگاه‌ها در شرکت  باقی مانده‌اند و باقی کارگران به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

کارگر کارخانه مخازن تحت فشار کاوش با ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری همکاران خود گفت: کارخانه مخازن تحت فشار کاوش منبع درآمد خانوارهای کارگری در شهر صنعتی البرز قزوین است. در صورت توقف کامل فعالیت این کارخانه معیشت جمعی مردم این شهرستان با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

به گفته وی؛ بخشی از مشکلات کارخانه به وصول نشدن طلب‌های مالی کارخانه از شرکت‌های خودروساز برمی‌گردد. اگر کارفرما موفق می‌شد منابع مالی که از برخی شرکت‌های خودروساز طلبکار است را پس بگیرد، بازهم می‌توانستیم به فعالیت تولیدی خود ادامه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز