خبرگزاری کار ایران

مسلم خانی:

کسب و کارهای نوظهور را به سمت تعاونی‌ها هدایت کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۵۰۶

مدیرکل ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است: راه توسعه تعاون از مجلس و دولت عبور نمی کند، بلکه راه توسعه تعاون، فقط از اتوبان تعاون می‌گذرد و این مهم به نوع فعالیت‌ها و نگاه تعاونگران بستگی دارد.

به گزارش ایلنا، «مسلم خانی» در همایش نقش تعاونی‌ها در اقتصاد استان فارس با بیان اینکه اگر بتوانیم کارکردهای تعاون را در اقتصاد ملی تعریف کنیم نگاه‌ها مثبت خواهد شد، اظهار کرد: بایستی موضوع تعاون را از حالت کلی به صورت محوری سوق دهیم؛ نشست‌های این چنینی را بایستی در سایر شهرستانها اجرایی کنیم تا بتوانیم تاثیر آن را به وضوح در بدنه اقتصاد کشور مشاهده کنیم.

خانی با اشاره به اینکه تعاون نوعی پست مدرنیسم در کسب و کار‌های گروهی است، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها نوعی بازگشت به انسانیت هستند و به عقیده من اگر محور انسانیت روی دهد به سمت کسب و کار هایی می‌رویم که صرفا کرامت انسان‌ها در آن مطرح است.

مدیر کل ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع توجه به کسب و کارهای خوشه، فعالیت بر روی تعاونی‌های یکپارچه‌سازی اراضی و توجه به تعاونی‌های حوزه سلامت را ازجمله راهکارهایی دانست که می‌تواند بر تحول در حوزه تعاونی‌ها موثر باشد و تبدیل به یک صنعت جدید شود.

خانی گفت: در حوزه صنایع دستی، فارس هنوز نتوانسته است به برند تبدیل شود و ما در این زمینه می‌توانیم شرکت تعاونی مادر تخصصی صنایع دستی ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به شرکت‌های دانش بنیان، پایه‌گذاری اطلس تعاون در فارس، ایجاد هلدینگ‌های مادر تخصصی می‌تواند در اقتصاد ملی نقش‌آفرین باشد.

مدیر کل ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آموزش های مجازی با چالش فرهنگی مواجه شده است، ادامه داد: بایستی الگوی فرهنگی استفاده از فضاهای مجازی آموزشی مبتنی بر وب و اندروید را توسعه دهیم تا تعانگران بخشی از آموزش‌ها را از طریق تلفن همراه و سایت دریافت کنند.

خانی گفت: اتاق‌های فکر نیز می‌تواند بستری برای هم‌افزایی تعاونگران و غیر تعاونگران باشد چراکه معتقدیم تعاونی‌ها را نباید از یکدیگر تمیز داد.

وی با تاکید براینکه باید الگوی توسعه تعاون را براساس الگوی بخش خصوصی دنبال کرد، افزود: پیمان خواهر خواندگی تعاونی‌ها می‌تواند مدل موفقی در نظام تعاونی استان فارس به شمار رود.

مدیرکل ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعاونی‌هایی باید در استان فارس به وجود آید که نقدینگی‌های سرگردان مردم را تجمیع کند.

خانی اضافه کرد: بحث تعاون، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوظهور، خیزش مبارکی است که در فرآیندهای کارآفرینانه کشور شکل گرفته است و اگر بتوانیم هدایت کسب و کارهای نوظهور را به سمت تعاونی به عنوان یک مدل هدایت کنیم قطعا به بحث نوآوری در حوزه تعاون کمک کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز