خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران ماشین‌سازی تبریز از تهدید امنیت شغلی/با ۳۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۲۰

کارگران ماشین‌سازی تبریز به دلیل کاهش ۷۰ درصدی ظرفیت تولید، بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در ماشین‌سازی تبریز از پایین بودن نقدینگی این واحد صنعتی و کاهش ۷۰ درصدی ظرفیت تولید این کارخانه خبر دادند.

کارگران می‌‌گویند: معوقات بیمه‌ای ماشین‌سازی تبریز به سازمان تامین اجتماعی به حدود ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد و پرداخت بیمه‌های تکمیلی کارگران از مرداد ماه  سال جاری به تاخیر افتاده است. در عین حال  این واحد تولیدی بدهی‌های مالی زیادی به سایر نهادهای دولتی و خصوصی بابت هزینه  آب، برق و گاز دارد.

کارگران در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند: این واحد صنعتی در ۲۶ ازدیبهشت ماه ۹۷ به بخش خصوصی واگذار شده و اخیرا اخباری از منابع رسمی و غیررسمی در ارتباط با برخی تخلفات سهامدار اصلی این کارخانه در مراجع قضایی رسانه‌ای شده که بر نگرانی کارگران افزوده است.

این کارگران که احتمال می‌دهند در نتیجه وضعیت پیش آمده؛ دستمزد و سایر مطالبات مزدی آنها در ماه‌های آتی آنها به تاخیر بیفتد از این رو از مسئولان استانی می‌خواهند به وضعیت بلاتکلیفی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه کارگران آن برای همیشه رسیدگی کنند.

به گفته آنان؛ بعد از گذشت چندین ماه از زمان واگذاری ماشین‌سازی تبریز به بخش خصوصی، هنوز وضعیت این کارخانه و کارگران شاغل در آن به درستی مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز