خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دست خالی کشاورزان از بازار پرسود آجیل/تعزیرات بازار آجیل شب یلدا را کنترل کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۸۵

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بالا بودن و افزایش قیمت آجیل هیچگونه سودی برای کشاورزان و باغداران در این حوزه ندارد زیرا محصولات خود را با قیمت بسیار پایین فروخته‌اند و سود چندانی به جیب آنها نرفته است.

به گزارش ایلنا، عباس پاپی‌زاده بالنگان (نماینده حوزه انتخابیه دزفول و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بالا بودن قیمت آجیل باتوجه به نزدیک شدن به شب یلدا، گفت: بالا بودن و افزایش قیمت آجیل هیچگونه سودی برای کشاورزان و باغداران در این حوزه ندارد زیرا آنها محصولات خود را با قیمت بسیار پایین فروخته‌اند و سود چندانی به جیب آنها نرفته است.

دلالان محصول پسته را با قیمت پایین خریداری کرده‌اند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلالان بازار آجیل و بنکداران پسته و آجیل تولیدی خود کشاورزان را با قیمت بسیار پایینی از آنها خریداری می‌کنند، گفت: دلالان و بنکداران هستند که به صورت مثال محصول پسته را از باغداران خریداری کرده و آن را در انبارهای خود نگهداری می‌کنند.

دلالان کالاهای انبار شده را به‌صورت کنترل شده عرضه می‌کنند

نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به اینکه با توجه به کم بودن تعداد دلالان و بنکداران بازار پسته، آنها این امکان را دارند تا با ایجاد هماهنگی لازم به صورت تنظیم شده کالاهای خود را به بازار عرضه ‌کنند، ادامه داد: تزریق کنترل شده محصولات به بازار موجب کمبود در بازار می‌شود و مصرف کننده برای تامین محصول ناچار به پرداخت هزینه بیشتر است.

قیمت پسته باید ۵۰درصد نرخ فعلی باشد

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه هیچ دلیلی برای افزایش قیمت سرسام آور پسته وجود ندارد و انتظار داریم پنجاه درصد قیمت این محصول از طرف مصرف کننده پرداخت شود نه عدد بالای ۲۰۰هزار تومان، عنوان کرد: بالا بودن قیمت پسته ضعف دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی را نشان می‌دهد، چگونه امکان دارد بپذیریم این سازمان توان مقابله با بنکداران و دلالان شناخته شده بازار را ندارد و نمی‌توان انبارهای آنها را کشف کند.

لزوم ورود تعزیرات به بازار آجیل و پسته

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان تعزیرات حکومتی باید به صورت جدی به بالا بودن قیمت آجیل ورود پیدا کند زیرا با تداوم شرایط موجود مردم آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز