خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بی‌سرپناهی کارگران بازار تهران در سرمای جانسوز/کارگران متولی ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۶۵۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت پیش بینی فضاهایی برای سکونت کارگران بی سرپناه بازار تهران گفت: شورای شهر، خیرین و معتمدین بازار با تشکیلNGOهایی نسبت به ساماندهی و شناسه‌دار کردن کارگران اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، حسن لطفی (نماینده حوزه انتخابیه رزن، عضو فراکسیون امید و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر لزوم پیش بینی فضاهایی در بازار تهران برای کارگران بی سرپناه در فصل سرما، گفت: شهردار تهران باید برای سکونت کارگران بازار چاره‌اندیشی کند تا جان آنها در فصل سرما در معرض تهدید قرار نگیرد.

ضرورت پیش‌بینی فضاهایی در بازار برای سکونت و اسکان کارگران بی سرپناه

نماینده مردم رزن در مجلس، افزود: در دیداری که با رهبر حزب جامعه کارگری چین در سفر به این کشور داشتیم مطرح کرد که خانه کارگر مجتمع‌های مسکونی متعددی در شهرها برای اسکان کارگران تعبیه کرده و اغلب کارگران نیز دارای کد شناسایی هستند.

زیرساخت های لازم برای سکونت کارگران فراهم نیست

وی گفت: حزب کارگر چین مکلف است تا زمانی که کارگران مشغول کار هستند غذای گرم و سرپناه برای آنها تامین کنند اما متاسفانه در ایران زیرساخت‌های لازم برای سکونت کارگران فراهم نیست و  حتی هنوز مشخص نیست چه افرادی در بازار تهران مشغول کار بوده و چه دستگاهی متولی ساماندهی آنها هستند.

وی ادامه داد: حزب کارگر چین مکلف است تا زمانی که کارگران مشغول کار هستند غذای گرم و سرپناه برای آنها تامین کند اما متاسفانه در ایران زیرساخت‌های لازم برای سکونت کارگران فراهم نیست و حتی هنوز مشخص نیست چه افرادی در بازار تهران مشغول کار بوده و چه دستگاهی متولی ساماندهی آنها هستند.

کارگران بازار تهران متولی و کد شناسایی ندارند

عضو فراکسیون امید مجلس، با یادآوری اینکه کارگران بازار متولی ندارند، گفت: البته در کنار نبود متولی، کارگران کد شناسایی هم ندارند.

این نماینده مردم در مجلس، با تاکید بر لزوم ساماندهی و تعیین متولی برای کارگران بازار پایتخت، ادامه داد: تعیین متولی و ساماندهی، بهبود وضعیت کارگران را به دنبال دارد و منجر به تعیین تکلیف بیمه آنها می‌شود.

لطفی افزود: البته با ساماندهی کارگران اطمینان خاطر مردم و شهروندان نیز حاصل می‌شود و باعث تقویت اعتماد مردم به کارگران می‌شود.

نسبت به ساماندهی و شناسه‌دار کردن کارگران اقدام شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در پایان با بیان اینکه شورای شهر، خیرین و معتمدین بازار تهران باید با تشکیلNGOهایی نسبت به ساماندهی و شناسه دار کردن کارگران اقدام کنند، تصریح کرد: با این اقدام آمار جامعی از این افراد به دست می‌آید و از سویی حمایت نسبی دولت و اطمینان مردم نیز جلب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز