خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشورخواستار شد؛

بازنشستگان تحت فشار هستند/«درمان» مهمترین دغدغه بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۴۸۱

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با انتشار نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان مشکلات بازنشستگان خواستار توجه هرچه بیشتر برای رفع دغدغه بازنشستگان شد.

به گزارش ایلنا، نصر الله دریابیگی (عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور و رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگات تامین اجتماعی استان مازندران) با انتشار نامه‌ای خطاب به  تقی نوربخش (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) با بیان مشکلات بازنشستگان خواستار توجه هرچه بیشتر برای رفع دغدغه بازنشستگان شد.

متن کامل نامه «نصر الله دریابیگی» خطاب به «تقی نوربخش « که در پنج بند تنظیم شده بدین شرح است.

همانگونه که مستحضرید طی ماه‌های اخیر ناشی از خباثت شیطان بزرگ از بیرون همچنین بی‌مهری‌ها، طمع ورزی و بی‌انصافی عده‌ای از درون بر حجم مشکلات جامعه بزرگ کارگران و بازنشستگان افزود و کما فی سابق این بار هم بازنشستگان و کارگران بوده و هستند که بیشترین آسیب بر آنان وارد و این قشر به شدت زیان دیده، تحت فشار سهمگین و غیرقابل تحمل اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته‌اند.

اما اکنون با صرف نظر از این کلیّت، ذیلاً به مشکلی جدید که نه آمریکا و نه به دشمنی دیگر مربوط نمی‌شود و فقط و فقط ناشی از کم‌کاری، بی‌توجهی و مسامحه‌کاری افرادی از زیرمجموعه جنابعالی مربوط می‌شود، اشاره، توجه و عنایت به موارد معروضه ذیل‌الذکر، به عنوان تقاضایی جدی مورد تقاضاست.

١- قطعاً تصدیق خواهید فرمود با توجه به افزایش کمی بیمه‌شدگان و بازنشستگان و مستمری بگیران در سطح کشور ، مراکز درمانی و آزمایشگاهی ملکی سازمان، علی‌رغم عزم جدی کارکنان آن، قادر  به پاسخگوئی و امکانات متناسب با افراد تحت پوشش چه از لحاظ کمی و چه از کیفی نبوده و نیست و اکنون عمده نارضایتی‌ها از عملکرد سازمان مربوط به همین حوزه می‌باشد.

٢- علی‌رغم عدم اقبال اعضای کانونهای بازنشستگان به مطرح شدن بیمه تکمیلی (که به حق هم بوده) و در واقع این اقدام موجب کاهش یک طرفه خدمات تعهدی سازمان در حق بیمه شدگان و بازنشستگان و متقابلاً باعث تحمیل هزینه مضاعف بر این قشر ستمدیده. با این حال عده ای خیرخواه و دلسوز برای آینده سازمان به بقاء، موضوع کسر حقوق بیمه مضاعف، از حقوق اندک و زیرخط فقر بازنشستگان، تحت عنوان حق بیمه تکمیلی را عملیاتی که این اقدام موجب تقویت منافع سازمان وکاهش قابل ملاحظه خدمات‌گیری از آن گردید. که بعید است هیچ منصف، مدعی خلاف این ادعای صادق باشد.

٣- سازمان تأمین اجتماعی هر ماهه اقدام به کسر مبلغی از حقوق بازنشستگان جهت واریز به حساب شرکت طرف قرار داد با این کانون جهت پرداخت هزینه‌های درمانی آنان می‌نماید. و این مبلغ امانت است در ید سازمان که شرعاً و قانوناً سازمان حق دخل و تصرف در آن ندارد. مع‌الوصف مدتهاست عده‌ای در آن سازمان برخلاف روش و آئین امانتداری با دست درازی بر این امانت، با تأخیر در واریز آن وجوه به حساب طرف قرارداد این کانون (شرکت آتیه‌سازان حافظ) موجب سرگردانی بازنشستگان و اخلال در روند درمانی آنان گردیدند. زیرا شرکت مذکور به همین بهانه از پرداخت بموقع هزینه‌های درمانی اعضای کانون خودداری می‌نماید.

٤- جناب دکتر نوربخش: ناشی از این عمل مذموم نزد عرف، دین و مذهب که البته موجب ضمان حقوقی و شرعی برای سازمان هم می‌باشد و ایضاً موجبات نارضایتی مردم و از آن بدتر به زیر سوال رفتن خدمات شایسته سازمان در بخش‌های دیگر که انصافاً کارکرد همکاران در سایر بخش‌ها قابل تقدیر است، ما را با چالش شدیدی در مواجهه با اعتراض بازنشستگان عزیز که البته این اعتراضها بحق هم می باشد، نموده تا جایی که بعضی از همکاران روحیه کار در حوزه کانون را از دست داده، با اضطراب و دلهره در کانون حاضر می‌شوند. و این درحالیست که صددرصد این عمل بی‌ارتباط با دشمنی دشمنان بیرون وغیره بوده، تنها مسبب این کار بی‌انضباطی مالی در سازمان می‌باشد.

آقای دکتر: به صراحت می‌گوئیم اگر این مشکل در اسرع وقت مرتفع نگردد. لغو قرار داد با بیمه تکمیلی قطعی و آن وقت مراکز درمانی و مدیران شما مستقیماً مواجه با حجم شدیدی از اعتراض‌ها و انتقادها در مقابل نارسایی‌ها و کم‌کاری‌ها و عدم ایفای به موقع تعهد شده ما به جای حمایت از مدیران شما در کنار منتقدین به نقد و نقادی پرداخته، وضع ما بهتر از زمان حمایت از مدیران سازمان نزد اعضایمان خواهد شد. لذا تقاضامندم که با انتقال این عریضه به عنوان یک هشدار جدی به مدیران محترم ذیربط خود نسبت به رفع این مشکل اقدام عاجل  که چاره‌ای جز ء واریز به موقع وجوه امانی به حساب شرکت مذکور نخواهد بود، مبذول فرمائید.

٥- جناب آقای دکتر نوربخش: بعضی از مدیران سازمان مطرح می‌فرمائید که مقصر این حادثه، شرکت آتیه بوده، و آنان در این بحران می‌توانند بهتر خدمات دهند، درصورتیکه آمار و اسناد نشان می‌دهد در مازندران مبلغ واریزی سازمان به شرکت آتیه سازان (حق بیمه) در قرار داد ٩٧-٩٦ تا به امروز ٤١٢/٤٣٦/٠٠٠/٠٠٠ ریال بوده و کل خسارت پرداختی شرکت مذکور به بازنشستگان ٦٢٦/٢١٩/٠٠٠/٠٠٠ ریال می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز