خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وزیر پشت میزنشین نمی‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۳۴۷

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: با وجود وضع خراب اقتصاد کشور، قدرت خرید مردم به ویژه کارگران کاهش چشمگیری داشته و سفره‌های آنها هرروز خالی‌تر از روز پیش می‌شود. در این شرایط دولت؛ وزیری را برای جامعه کارگری کشور انتخاب کند که با مشکلات کارگران و مردم آشنا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیز اصلانی گفت: کارگران به عنوان سرمایه‌های انسانی در هر کشور نقش محوری در تحولات و مناسبات مختلف آن جامعه دارند و حمایت از آنها و رفع مشکلات و چالش‌های آنها می‌تواند راه برون‌رفت از مشکلات مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را برای دولت‌ها هموار سازد.

 وی اظهار داشت: حمایت از کار و کارگر هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است که مطمئنا به افزایش تولید و راندمان منجر خواهد شد.

دبیراجرایی خانه کارگر گفت: هر نوع فعالیتی در جامعه منوط به حضور فعال کارگران است و از آنجا که جامعه کارگری، جامعه گسترده‌ای در کشور است به طور قطع، اگر امنیت شغلی، معیشت و زمینه حضور موثر و فعال آنها در سایر بخش‌های جامعه فراهم شود، می‌توان بیش از گذشته از ظرفیت‌های جامعه کارگری برای رشد، توسعه و حل مشکلات اقتصادی بهره برد.

اصلانی گفت: نیروی کار کشور در همه زمینه‌ها در این ۴۰ سال پشتوانه دولت و نظام بوده است به همین دلیل باید از همه مسئولان کشوری و استانی به ویژه مسئولان سه قوا درخواست کرد به فکر طبقه آسیب‌پذیر، ضعیف و کم‌درآمد  جامعه باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان گفت: در وضعیت فعلی اقتصادی کشور درآمد ماهانه کارگران شاغل و بازنشسته باید براساس نرخ واقعی تورم افزایش یابد. در حال حاضر خلاء مزدی در کشور بیش از قبل افزایش یافته است.

وی گفت: دولت ازجمله شرکای اجتماعی ما هست و در شرایط بغرنج اقتصادی کنونی، باید به افزایش دستمزدها تن بدهد. در واقع، مساله دستمزد جزو حداقل خواسته‌های کارگران است.

اصلانی گفت: مشکل جامعه کارگری شرایط اقتصادی کشور است. شرایط اقتصادی که امنیت شغلی و امنیت اقتصادی را به همراه ندارد که اگر شرایط اقتصادی مثبت شود، مثبت شدن زندگی و امنیت شغلی کارگران را هم شاهد خواهیم بود.

اصلانی بر کاهش شدید قدرت خرید کارگران تاکید کرد و خواهان ترمیم دستمزد در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: گرانی‌های افسارگسیخته، کارگران و خانواده‌هایشان را زمین‌گیر کرده است. در این شرایط ما کارگران شاغل و بازنشسته از تامین حداقل نیازهای خود و خانواده‌هایمان عاجزیم و بیشترین فشار ناشی از بحران اقتصادی موجود بر ما و خانواده‌های‌مان تحمیل شده است.

او با بیان اینکه انتظار کارگران از دولت این بود که به سفره رنگ و رو رفته خانواده‌های آنها جانی تازه ببخشد اما کم‌ کم این خواسته به انتظار برای حفظ حداقل‌های موجود تقلیل یافته است.

وی ادامه داد: در این خصوص اصلی‌ترین تکلیفی که برعهده دولت است، اجرای  سریع سیاست توانمندسازی پایدار قدرت خرید و توان معیشتی مزدبگیران است.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های کشور در حالی بدون وزیر و با سرپرست اداره می‌شود آنهم در شرایطی که با انبوهی از چالش‌ها مواجه است.

وی گفت: استیضاح وزیر کار ضربه‌ای بزرگی به تولید کشور وارد کرد چراکه به حق وزیر کار دلسوزانه تلاش می‌کرد.

اصلانی از دولت خواست وزیری را برای جامعه کارگری کشور انتخاب کند که با مشکلات کارگران و مردم آشنا باشد و دردمند روابط کار باشد.

وی تاکید کرد: وزیر دانشگاهی و پشت میزنشین نمی‌خواهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز