خبرگزاری کار ایران

استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

واحدهای تولیدی حق اخراج کارگران ‌را ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۱۱

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دولت با تمام امکانات در رفع مشکلات واحدهای تولیدی می‌کوشد، تعدیل نیرو یا اخراج کارگران را در شرایط فعلی غیرقابل قبول دانست.

به گزارش ایلنا، «اقبال عباسی» امروز سه‌شنبه در بازدید از کارخانه برفاب شهرکرد با بررسی مشکلات این واحد صنعتی افزود: بی‌شک در شرایط فعلی کشور بسیاری از کارخانه‌های تولیدی با مشکلاتی از قبیل تامین مواد اولیه مواجه هستند اما این مشکلات نباید زمینه‌ای برای تعدیل نیروی کار و اخراج کارگران شود.

وی ادامه داد: کارفرمایان تا زمانی که مواد اولیه برای کارخانه‌های تولیدی آنها تامین شود زمینه‌ای فراهم کنند تا کارگران از بیمه بیکاری برخوردار شوند و پس از رفع مشکلات واحدهای خود این کارگران را به کار بازگردانند.

عباسی تصریح کرد: از کارفرمایان بخش خصوصی تقاضا می‌شود تا در شرایط کنونی کشور اقدامی نکنند که به ناامیدی قشر کارگر منجر شود و در این خصوص با دولت همکاری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اولویت دولت رونق تولیدات داخلی و حمایت ازکالای ایرانی شاست، افزود: دولت با تمام قدرت درصدد رفع مشکل واحدهای تولیدی است و در این رابطه بخش خصوصی باید دولت را در کنار خود ببیند.

یکهزار و ۲۲۰ واحد تولیدی و صنعتی در قالب ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که حدود ۱۴هزار خانوار معادل ۴۵ هزار نفر از جمعیت استان از این محل ارتزاق می‌کنند.

کارخانه تولید لوازم خانگی برفاب یکی از مهمترین واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری از سال ۶۹ فعالیت خود را آغاز کرده و با بیش از یکهزار و ۴۰۰ نیروی کارگری ۴۰ نوع محصول تولید می‌کند.

به گفته مدیران؛ این واحد تولیدی چندی است که با مشکل تامین مواد اولیه روبه روست و به تدریج تعدادی از کارگران خود را تعدیل کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز