خبرگزاری کار ایران

سهیلا جلودارزاده مطرح کرد:

بلاتکلیفی تولید با وضعیت فعلی نرخ ارز/برخی واحدهای تولیدی به اجبار کارگران را مرخصی فرستاده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۰۵

عضو فراکسیون کارگری در مجلس گفت: مشکلات اقتصادی که با افزایش نرخ ارز در کشور شاهد آن هستیم باعث متوقف شدن موقت فعالیت برخی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی شده و کارگران به مرخصی‌های اجباری یک تا دو هفته‌ای فرستاده شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سهیلا جلودارزاده در مورد افزایش مشکلات واحدهای تولیدی و کارگران با افزایش نرخ ارز گفته است: مشکلاتی که در گمرگ و همچنین بالا و پایین رفتن نرخ ارز به وجود آمده باعث شده تا کسانی که با دلار ۴۲۰۰۰ تومانی اجناسی را سفارش دادند، نتوانند محصولات خود را وارد کشور کنند و به تولیدکنندگان و فروشندگان گفته‌اند باید مابه تفاوت ارز را پرداخت کنید و بعد از آن اجازه ترخیص اجناس داده خواهد شد. همین موضوع عاملی شده است که مشکلاتی برای کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به وجود بیاید.

او با اشاره به میزان توان اقتصادی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در برابر نوسان بازار وقیمت ها ادامه داد: باتوجه به وضعیت دولت نهم و دهم و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تولید کنندگان توانسته بودند قدری خودشان را به بازار بازگردانند ولی اکنون مجدد در یک وضعیت نامشخص به سر می‌برند.

جلودارزاده  همچنین با بیان اینکه برخی کارگاه ها و واحد های تولیدی به اجبار تولید خود را موقتا متوقف کرده وبرای یک تا دو هفته کارگران خودرا به مرخصی اجباری فرستاده اند گفت: موضوع به مشخص نبودن وضعیت تحریم‌ها برمی گردد .برخی کارخانه‎‌ها و کارگاه‌ها کارگران خود را به مرخصی فرستاده‌اند به دلیل عدم مشخص بودن آینده کاری است و آگاه نبودن از این امر که چگونه باید مواد اولیه خودشان را وارد کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید اعتماد صاحبان صنایع را جلب کرد گفت: چنین وضعیتی عدم اعتماد صاحبان صنایع را می‌رساند که باید قبل از اینکه به مرز ورشکستگی برسند مجموعه خود را کوچکتر کنند تا اینکه بتوانند به فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهند. دولت به دلیل مشکلات فراوان شاید قدرت کمک به این شرکت‌ها را ندارد و در این خصوص برای زنده نگاه داشتن صنایع کوچک و بزرگ باید به دولت کمک کرد تا از این بحران خارج شود.

جلودارزاده در مورد آینده وضعیت کارگران ادامه داد: سیاست‌گذاران کلان کشور باید به فکر وضعیت کارگران باشند. وقتی گفت‌وگوی تمدن‌ها به‌عنوان یک روش برای بقای جامعه‌ با فرهنگ و با تمدن ایرانی مطرح شد شرایط کنونی دیده می‌شد و اینکه در مواقعی به گفت‌گو با دنیا نیاز داریم.

وی با اشاره به راه‌کار سامان دادن به وضعیت کنونی گفت: می‌توانیم با تکیه بر افکار عمومی و قدرت حق‌طلبی مردم دنیا به وضعیت کنونی سامان دهیم و روی پای خودمان بایستیم، وقتی افکار عمومی جهان را از دست می‌دهیم طبیعتا مقاومت ما هم کاهش میابد، این مسائلی است که می‌تواند بر اقتصاد هر کشوری تاثیر بگذارد.

جلودارزاده با تاکید بر اینکه باید از سیاست‌های صدر اسلام الگوبرداری کرد، گفت: باید به این نکته اشاره کنیم که سیاست اصلی پیامبر اسلام (ص) گفت‌وگو بوده است و اگر به قرآن بازگردیم می‌بینیم که دستور خداوند به پیامبر این است که فقط بشارت دهد و این موضوع نشان می‌دهد که اجازه درگیری با کسی ندارند و باید در سیاست‌ها خود در قبال جامعه بازنگری کنیم تا به وظیفه اصلی خودمان برسیم.

او با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاران کلان کشور باید به فکر وضعیت کارگران باشند، افزود: وقتی گفت‌وگوی تمدن‌ها به‌عنوان یک روش برای بقای جامعه‌ با فرهنگ و با تمدن ایرانی مطرح شد شرایط کنونی دیده می‌شد و اینکه در مواقعی به گفت‌گو با دنیا نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز