خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی بازنشستگان:

بازهم مابه‌التفاوتِ مستمری‌های بازنشستگان تامین اجتماعی را نپرداختند/ وعده‌هایی که پشت سرهم نقض می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۷۵۵

علی‌دهقانی‌کیا با انتقاد از شرایط پرداخت‌های تامین اجتماعی گفت: بازهم معوقات به حسابِ مستمری‌بگیران واریز نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قرار بود مابه التفاوت اردیبهشت ماه، با مستمری مرداد ماه واریز شود اما این امیدواریِ بازنشستگان تامین اجتماعی بازهم به یأس تبدیل شد.

علی دهقانی‌کیا (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) خلف وعده‌ها را اینگونه توصیف می‌کند: اوضاع پرداخت‌ها در تامین اجتماعی کاملاً به هم ریخته‌است؛ ماه پنجم از سال جدید را پشت سر گذاشته‌ایم اما هنوز مابه‌التفاوت‌ها را نپرداخته‌اند.

وی با اشاره به «وعده‌های بی‌سرانجامِ» قبلی می‌گوید: قرار بود مابه‌التفاوت اردیبهشت را با حقوق مرداد ماه پرداخت کنند که بازهم این وعده عملی نشد؛ گویی دوباره وعده داده‌اند که مطالبات را با مستمری شهریور می‌پردازند.

دهقانی‌کیا افزود: امیدواریم این بار وعده‌ها عملی شود؛ تا همین امروز ارزش معوقات بازنشستگان به کمتر از نصف رسیده؛ هر روز تاخیرِ بیشتر به ضرر این قشرِ کم‌درآمد است.

این فعال صنفی بازنشستگان در ادامه‌ی گفتگو به وضعیت صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی پرداخت و گفت: اگر اوضاع در این صندوق که حدود چهار میلیون نفر مستمری‌بگیر دارد، اصلاح نشود، بحرانِ معیشتِ بازنشستگان کشور عمیق خواهد شد. شرایط به گونه‌ای شده که  افزایش 19.5 درصدی مستمری‌ها که کفاف افزایش عجیب و غریب قیمت‌ها را نمی‌دهد، با تاخیر چندماهه پرداخت می‌شود و این به هیچ وجه نشانه خوبی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز