خبرگزاری کار ایران

علی خدایی در گفت‌وگو با ایلنا:

منتظر تشکیل کارگروه دستمزد در همین هفته هستیم/«ترمیم مزد» مصوبه شورای عالی کار است

کد خبر : ۶۵۷۹۳۲

علی خدایی گفت: طبق توافق قبلی در جلسه شورای عالی کار، منتظر برگزاری جلسه کمیته مزد هستیم.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با موضوع به‌روزرسانیِ دستمزد گفت: براساس مصوبه شورای عالی کار، منتظر  تشکیل کارگروه مزد هستیم. در جلسه گذشته‌ی شورای عالی کار، نمایندگان کارگری حاضر در جلسه در نامه‌ای خواستار این شدند که کمیته مزد حداکثر سه هفته بعد از جلسه، تشکیل شود؛ این مدت در هفته جاری منقضی می‌شود و ما منتظر برگزاری کمیته مزد در همین هفته هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه جلسه قبلی شورای عالی کار «ارائه راهکارهای ترمیم مزد» بوده است، افزود: آیین‌نامه ماده ۱۶۷ قانون کار به صراحت اعلام می‌دارد که تصمیمات شورای عالی کار، فقط به صورت سه‌جانبه در شورای عالی کار اتخاذ می‌شود و هیچ مقامی نمی‌تواند در موضوعات سه‌جانبه، به تنهایی تصمیم گیری کند یا موضوعی را منتفی بداند؛ لذا در رابطه با مزد نیز منتظر برگزاری جلسات سه‌جانبه و تصمیم‌گیری اساسی هستیم.

وی با بیان اینکه «ممکن» است با همداستانی دولت و کارفرمایان، افزایش مزد در جلسه سه جانبه رأی نیاورد، گفت: به هر حال فقط شورای عالی کار می‌تواند در این مورد تصمیم بگیرد؛ بنابراین من خبر منتفی شدن افزایش مزد را که در رسانه ها اعلام شده را بیشتر ناشی از شیطنت رسانه‌ها می‌دانم چراکه خود مقامات وزارت کار نیز به خوبی مطلع هستند که تصمیم‌گیری در این حوزه، فقط در حیطه شورای عالی کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز