خبرگزاری کار ایران

نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی:

حضورم پشت تریبون برای حفظ نظام است/ ربیعی اسامی افرادی که از وی مطالبه داشته‌اند، بیان کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۹۹۶

نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: من از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهم اسامی افرادی که از وی مطالبه داشته‌اند، تا او را استیضاح نکنند، بیان کنند؛ چرا که این موضوعات شایعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن سلیمانی» نماینده حوزهٔ انتخابیهٔ کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون و دینوردر مجلس شورای اسلامی که در جایگاه مخالف، در جلسه امروز استیضاح وزیر «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: من اگر صحبت می‌کنم از باب تنویر افکار عمومی است؛ چرا مدت‌هاست در فضای مجازی اعلام می‌شود که نمایندگان مخالف وزیر مطالباتی از وی دارند.

وی افزود: من از آقای وزیر می‌خواهم اسامی افرادی که از وی مطالبه داشته‌اند بیان کنند. البته باید روشن شود آن عزیزی که استیضاح کنندگان مانع از صحبت کردن نمایندگان مخالف در جلسه امروز می‌شود به دنبال چیست و چه عاملی پشت این اقدام وی هست.  باید پاسخ دهند که چرا امروز عده‌ای وقت صحبت می‌گیرند، اما صحبت نمی‌کنند. هی می‌گویند آقا حرف نزن، آقا صحبت نکن.

سلیمانی با بیان اینکه حضورش پشت تریبون از باب حفظ نظام است، افزود: نمایندگان بر اساس یک تشخیص، یک حق و یک امکان وزیر را استیضاح می‌کنند. من از همین جا تمام شایعاتی را که می‌گویند ما در ازای انصراف از استیضاح مطالبه‌ای داشتیم را رد می‌کنم.

وی افزود: می‌گویند که مدیریت وزارتخانه ناتوان شده است و رضایتمندی ارباب‌ رجوع را نمی‌بینیم. این به این معناست که مدیران کل شما تلاشی در جهت جلب رضایتمندی ارباب رجوع نداشته‌اند.

سلیمانی با بیان اینکه عدم توجه به اشتغال جوانان از دیگر مسائلی است که در عناوین استیضاح مطرح شده است، افزود: باید ببینیم چند درصد از مدیران شما جوان و چند درصد پیر هستند و اساسا چه میزان در وزارتخانه شما به اشتغال جوانان توجه شده است.

این نماینده مخالف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد توجهی نشده است، ‌گفت: شما باید پاسخ دهید که در دوره شما  میزان به سهم تعاون در اقتصاد رشد کرده است. مثلا بگویید زمانی که شما به وزارتخانه آمدید، تا به امروز آیا دو درصد، سه درصد یا چهار درصد بخش تعاون رشد کرده است؛ مصداقی بفرمایید!

سلیمانی با اشاره به عدم اجرایی کردن سند کار شایسته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون برای حفاظت کردن از کارگران شرایطی را تعیین کرده است. شما باید پاسخ دهید که در وزارت کار چه کرده‌اید آیا در وزارتخانه شما تشتت وجود دارد یا وحدت.

این نماینده مخالف وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد که چه تسهیلاتی را در ارائه خدمت به بازنشستگان ارائه کرده است گفت:‌ باید مشخص شود که چقدر هزینه شده است و مصادیق آن چیست.

وی در ادامه با بیان اینکه به صورت شفاف اعلام نشده است که نسبت سود به سرمایه و دارایی در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) چقدر است، گفت: اگر اینها مشخص شود می‌توانیم اثبات کارایی و بهره‌وری را در شستا دریابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز