خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دورنمای روشن برای کارگزاران مخابرات روستایی کشور/امیدواریم «قرارداد دائم» اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۴۶

مسئول انجمن صنفی کارگزاران مخابرات روستایی آذربایجان غربی با مثبت خواندن رای اخیر دیوان عدالت گفت: عقد قرارداد دائم مهم‌تریم مطالبه‌ی جامعه کارگزاران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمال ملا (مسئول انجمن صنفی کارگزاران مخابرات روستایی استان آذربایجان غربی) در ارتباط با رای صادره دیوان عدالت اداری با موضوعیت وضعیت شغلی کارگزاران مخابرات روستایی ایران گفت: باتوجه به اینکه تعارض آرا در مورد رابطه کارگری و کارفرمایی و پیمانکاریِ اشتغالِ کارگزاران مخابرات روستایی وجود داشت و تناقضاتی در این بین بود، صبح امروز (دوازدهم تیرماه) هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای داد که کارگزاران مخابرات روستایی، «کارگران شرکت مخابرات ایران» هستند.

وی ادامه داد: براساس این رای، از زمان واگذاری مخابرات به بخش خصوصی، یعنی از سال 1388، کارگزاران مخابرات روستایی، کارگر شرکت مخابرات ایران هستند و شامل مزایا و مقررات قانون کار هستند.

وی به مطالبه دیگر کارگزاران مخابرات روستایی یعنی بحث «قرارداد دائم» پرداخت و گفت: انشاء رای یا متن کامل رای، دو هفته دیگر صادر می‌شود و ما از مسئولان دیوان عدالت اداری درخواست کردیم در انشاء رای، قرارداد دائم را بگنجانند و شرکت مخابرات را ملزم به عقد قرارداد دائم با کارگزاران مخابرات روستایی کنند.

ملا تاکید کرد: البته براساس مندرجات قانون کار، از آنجا که ماهیت شغلی کارگزاران مخابرات روستایی، دائمی است، الزام قانون، عقد قرارداد دائم است ولی در عمل این الزام اجرایی نمی‌شود؛ لذا منتظر انشاء رای می‌مانیم و اگر در آن زمان احساس نیاز کردیم، بحث قرارداد دائم را جداگانه به دیوان عدالت خواهیم برد.

این فعال صنفی در پایان، رای دیوان عدالت را یک اقدام مثبت در جهت احقاق حق کارگزاران مخابرات روستایی دانست و گفت: امیدواریم این قشر زحمتکش پس از سال‌ها مطالبه‌گری، بتوانند به حقوق اولیه شغلی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز