خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور:

دولت‌ها قدمی برای کارگران برنداشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۷۴۲

چمنی گفت: ما شاهد سرمایه‌داری شدن سیستم کشورمان هستیم که مغایر با اصول دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر چمنی (رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران آذربایجان شرقی و عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور) در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در مورد موضوع ماده 10 اصلاحی قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی، گفت: 40 سال از انقلاب مردم ایران می‌گذرد ولی ما همچنان مطالباتی را دنبال می‌کنیم که در دوران رژیم ظالم پهلوی به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: 18 سال است در پتروشیمی تبریز برای پیمانکاران مختلف کار کرده‌ام. در طول این 18 سال زمان‌هایی بوده که بعضی پیمانکاران عناوین شغلی و حق بیمه‌های ما را به درستی پرداخت نکرده‌اند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران آذربایجان شرقی در انتقاد از مواضع نمایندگان مجلس در قبال کارگران، گفت: آیا نمایندگان مجلس که چنین هجمه‌هایی را به سازمان تامین اجتماعی ترتیب می‌دهند معنی حق‌الناس را می‌دانند؟ تامین اجتماعی یک سازمان بین‌النسلی است. بعضی نمایندگان مجلس خود پیمانکار هستند و اهمیتی به مطالبات کارگران نمی‌دهند.

چمنی سپس با ذکر اینکه دولت‌ها قدمی برای کارگران برنداشته‌اند، اظهار داشت: ما شاهد سرمایه‌داری شدن سیستم کشورمان هستیم که مغایر با اصول دین اسلام است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور با شرح تجربه تعاونی کارگری‌ای که به ابتکار او و دیگر کارگران در پتروشیمی تبریز تشکیل شد، گفت: تشکیل تعاونی موجب شد دست پیمانکار از کار کوتاه شود و البته سود بسیار زیادی نصیب کارگران و خود مجتمع پتروشیمی تبریز شد. این وضعیت مطلوب ادامه داشت تا زمانی که مدیرعامل مجتمع تغییر کرد و نگاه سرمایه‌دارانه را دوباره جا انداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز