خبرگزاری کار ایران

محجوب خطاب به رییس‌جمهور:

کارگران در وضعیت دشواری زندگی می‌کنند/بازنشستگان چشم به راه همسان‌سازی هستند

کد خبر : ۶۱۷۴۴۸

دبیرکل خانه کارگر گفت: آقای روحانی بسیاری از کارگران از قراردادهای موقت و پیمانکاری رنج می‌برند. زیرا این قراردادها نظم مشخصی ندارد. امیدوارم دولت کمک کند تا مشکل این کارگران حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در بیست و نهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه خطاب به روحانی گفت: جنابعالی وعده کردید که حقوق کارگران کمتر از تورم نباشد و سطح معیشت آنان به سطح مطلوب برسد. آقای روحانی کارگران در وضعیت دشوار زندگی می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شما درباره صندوق‌های تامین اجتماعی به درستی دیکته سیاست خروج از بنگاه‌ها را مطرح کردید، گفت: صندوق تامین اجتماعی صندوق همه نسل‌هاست. باید به این امر تمکین کرد. این سرمایه باید بدون اینکه به دست بنگاه‌ها بیفتد برای کارگران هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران چشم ما هستند. دولت باید به این امر بیشتر توجه کند. بحث بعدی ما بحث قراردادهای موقت است بسیاری از کارگران از این وضعیت رنج می‌برند ما می‌خواهیم یک نظم به خصوص به این نوع قراردادها داده شود و این آیین‌نامه دوباره مورد بازخوانی قرار گیرد.

محجوب تاکید کرد: بهترین اشتغال، اشتغال تعاون محور است. تعاونی مسکن و اشتغال‌های تعاونی محور یک روش بسیار درستی است. کارگران مشکل مسکن و اجاره دارند. خواهش می‌کنم در این روزهایی که اجاره‌خانه‌ها رو به افزایش است به وزارت مسکن دستور اکید دهید تا برای مسکن کارگری چاره‌ای بیندیشند.

وی خاطرنشان کرد: بازنشستگان چشم به راه همسان‌سازی هستند. بسیاری از کارگران از قراردادهای موقت و پیمانکاری رنج می‌برند. زیرا این قراردادها نظم مشخصی ندارد. امیدوارم دولت کمک کند تا مشکل این کارگران حل شود.

 نماینده تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات کارگران اجاره مسکن است که در حال افزایش است، گفت: از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم فکری برای تامین مسکن اجتماعی کارگران کند.

وی گفت: روز کارگر متعلق به همه کارگران جهان است. محروم‌ترین قشر کارگران، کارگران آمریکایی هستند. درست است که آغازگر این روز کارگران معدن در این کشور بودند اما سیاست‌های موجود باعث شده که آ‌نان محروم‌ترین کارگران جهان باشند. کسانی که دم از حقوق کارگری می‌زنند، باید به این موضوع رسیدگی کنند.

دبیرکل خانه کارگر خطاب به رئیس‌جمهور گفت: دولت شما عملکرد بسیار خوبی در زمینه کارگران داشته ما یادمان نرفته که شما کشور را از یک وضعیت ناگوار و فرو افتادن در چاله فصل هفت منشور بیرون آوردید گله‌مندان بدانند جهان به ما اعلام جنگ کرده بود شما پرچم سرخ را با پرچم سفید عوض کردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز