خبرگزاری کار ایران

رضایتمندی کارگران پروفیل ساوه باوجود تعویق ۵ ماه مزد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۱۲

باوجود تعویق ۵ ماه حقوق، قریب به ۵۰۰ کارگر کارخانه «پروفیل ساوه» در استان مرکزی، منابع کارگری ایلنا در این کارخانه وضعیت فعلی را بهتر از گذشته می‌دانند.

 کارگران پروفیل ساوه، امروز یکشنبه (۱۹ فروردین ماه) به خبرنگار ایلنا گفتند: وضعیت کارخانه تقریبا از سه ماه قبل رو به بهبودی است و باوجود تعویق ۵ ماهه حقوق، دستمزد شهریور و بهمن ماه به همراه عیدی و پاداش پایان سال (۹۶) از سوی کارفرماپرداخت شده و مطالبات معوقه مربوط به مهر، آبان، آذر، دی و اسفند سال گذشته (۹۶) می‌شود.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «پروفیل ساوه» با بیان اینکه مشکل نداشتن منابع مالی کافی باعث شده حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر رویکرد مدیرعامل کارخانه دو ماه از دستمزد کارگران این کارخانه پرداخت شده و فقط مطالبات قبلی باقی مانده است.

به گفته وی، قرار است امروز کارفرما که در عین حال مالک کارخانه است، در خصوص وضعیت شرکت و معوقات مزدی با کارگران گفتگو کند.

 طبق اظهارات این کارگر پروفیل ساوه، بخشی از مشکلات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی بود که در حال حاضر مشکلی در خصوص پرداخت حق بیمه وجود ندارد. همچنین درخصوص برقراری بیمه تکمیلی کارفرما برای ارسال مدارک فراخوان داده است که به زودی این مشکل بعد از چندین سال برطرف می‌شود.

این کارگر با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، در ادامه تصریح کرد: چندین ماه است درآمدی که از فروش محصولات کارخانه بدست می‌آید صرف پرداخت بدهی‌های کارخانه به بانک‌ها و نهادهای دولتی ومعوقات مزدی کارگران می‌شود.

او گفت: در حال حاضر سه ماه است با تغییر وضعیت کارخانه، انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شده و امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی شاهد بهبودی کامل وضعیت این کارخانه مهم و پرداخت مطالبات معوقه کارگران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز