خبرگزاری کار ایران

دو عضو فراکسیون کارگری در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

لغو بند (ِز) تبصره 7 بودجه 97 تنها از سوی دولت ممکن است/مجلس می‌تواند جلوی اجرای بند مذکور را بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۹۵۸

سبحانی‌فر گفت: وزیر کار می‌تواند با دلایل توجیهی لازم، دولت را مجاب به حذف بند (ز) تبصره 7 بودجه 97 کند.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، رمضانعلی سبحانی‌فر (نماینده اصلاح‌طلب سبزوار جغتای و جوین، عضو فراکسیون کارگری و کمیسیون صنایع و معادن مجلس) درباره امکان برگردانده‌شدن بند (ز) تبصره 7 لایحه بودجه 97 گفت: چنین امکانی در حال حاضر با در نظر گرفتن روال قانونی‌ای که در مجلس و شورای نگهبان طی شده، وجود ندارد. تنها راهکار این هست که وزیر مربوطه (منظور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) دولت را با دلایل توجیهی لازم، مجاب به لغو این بند از لایحه بودجه کند. متعاقبا، دولت نیز اگر بخواهد اراده‌ای برای انجام این مهم از خود نشان دهد باید بر بودجه اصلاحیه بزند که همان‌طور که قبلا متذکر شدم، وقوع چنین تغییری بسیار بعید است.

وی افزود: این کار اکنون دیگر در درون مجلس ممکن نیست. نمایندگان مجلس ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با دولت ندارند. این مهم برعهده وزیر کار است.

سبحانی‌فر در پایان، در رابطه با اینکه آیا چنین توان و اراده‌ای در وزیر کار برای پیگیری لغو این مصوبه وجود دارد یا خیر؛ تاکید کرد: ربیعی توانست رای اعتماد برای ادامه کارش را از مجلسی‌ها دریافت کند. این رای اعتماد مستلزم پیگیری چنین مطالباتی است. 

در همین زمینه، نادر قاضی‌پور (نماینده اصولگرا ارومیه، عضو کمیسیون صنایع و معادن و فراکسیون کارگری مجلس) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه امر غیرممکن وجود ندارد، نمایندگان مجلس می‌توانند از طریق یک طرح دو‌فوریتی یا سه‌فوریتی جلوی اجرایی شدن این مصوبه را بگیرند و زمینه لازم برای لغو آن را فراهم آورند.

وی افزود: تغییر مهمی که در سال گذشته در حوزه تامین اجتماعی در کشور رخ داد، یعنی بند (ز) تبصره 7 بودجه 97 یا همان انتقال منابع درمان تامین اجتماعی به خزانه‌داری کل کشور که از سوی دولت در قالب لایحه بودجه سال 97 به مجلس ارائه شد، یک شکست بزرگ برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تحت زعامت دکتر ربیعی است. این اتفاق نتیجه کم‌کاری وزیر کار است. در زمانی که این بحث در مجلس مطرح شد، وزیر کار و معاونین وی حضور موثری در مجلس از خود نشان ندادند. در مقابل، وزارت بهداشت از تمام نیروهای در دسترس خود برای به تصویب رسیدن بند مذکور استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز