خبرگزاری کار ایران

اعتراض معلمان در توئیتر وزیر آموزش و پرورش/مطالباتی که پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۰۲۲

در روزهای گذشته معلمان رسمی با نوشتن در حساب توئیتر وزیر آموزش و پرورش، اعتراض خود نسبت به عدم پرداخت مطالبات مزدی را اعلام کردند. آموزش و پرورش می‌گوید: بودجه نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «معلمان رسمی» مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند که عدم تامین بودجه برای پرداخت این مطالبات و نزدیک شدن روزهای پایان سال، به نگرانی آنها منجر شده‌است.

به گفته معلمان، این معوقات مزدی، شامل هزینه حق‌التدریس، اضافه‌کار، هزینه مراقبت امتحانات و تصحیح اوراق امتحانی است که برخی از این مطالبات به سال 95 برمی‌گردد.

در روزهای گذشته تعدادی از معلمان با نوشتن در حساب توئیتر وزیر آموزش و پرورش، خواستار پرداخت این مطالبات شدند.

به گفته یکی از این معلمان، سال جاری به پایان رسیده ولی آموزش و پرورش موفق نشده برای پرداخت بدهی خود به معلمان، بودجه تامین کند؛ به همین دلیل از شخص وزیر می‌خواهیم پاسخگو باشد.

در همین رابطه، منصور مجاوری (مشاور وزیر آموزش و پرورش) در برنامه تلویزیونی پرسشگر که روز گذشته  پخش شد، در ارتباط با عدم پرداخت مطالبات معلمان گفت: پول مهدکودک فرزندان، لباس خدمتگزاران، فوق‌العاده نوبت دوم مدیران مدارس، بخشی از بیمه تکمیلی کارکنان، بخشی از خرید خدمات و برون‌سپاری هنرستان‌ها، هزینه‌های جاری اداری ادارات کل و ۹ ماه حق‌التدریس شاغلین پرداخت نشده است.

مجاوری با اشاره به اینکه برای اضافه کار از شهریور سال گذشته بودجه‌ای ابلاغ نشده است، گفت: میانگین اضافه کاری براساس ضوابط اجرایی بودجه تا ۱۷۵ ساعت مجاز است درحالیکه ما نتوانسته‌ایم تا۴۰ ساعت را بیشتر بدهیم، چطور انتظار افزایش بهره‌وری را داریم؟ از سوی دیگر بخشنامه‌ای آمده که حق‌التدریس‌های زیر ۲۴ ساعت باید خودشان حق بیمه سهم دولت‌شان‌ را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: وقتی پایه بودجه آموزش و پرورش را کم ببینند نمی‌شود کار را سامان داد. ما چندبار اعلام کردیم که بودجه امسال پاسخگو نیست و سال آینده هم شرایط همینگونه است. ما برای سال جاری ۴۶هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی کرده بودیم اما این رقم مصوب نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز