خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تهران در مجلس:

عده‌ای تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سر وزیر کار می‌شکنند/ پول خردها را برای مسائل اجتماعی کنار می‌گذارند

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۱۸۱

دبیرکل خانه کارگر گفت: عده‌ای دنبال این هستند که تمام مسئولیت‌های بر زمین مانده مجلس و تمامی مسائل و مشکلات کشور را به گردن وزیر کاری بیندازند و تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سر وزیر کار می‌شکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم گرامیداشت روز مادر که‌ به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به‌همت سازمان دارالقرآن خانه کارگر امروز برگزار شد، گفت: امروز کار اجتماعی کردن(کار برای فقرا، کارگران، ضعفا، زنان و اقشار مختلف اجتماعی) در این کشور بسیار سخت شده‌است چراکه توقعات بالاست.

محجوب تصریح کرد: در مجلسِ ما هم نمایندگان توقعات رنگارنگ و گوناگونی دارند که بسیاری از آنها ممکن است به‌حق باشد ولی نکته جالب این است که در کشور بودجه نوشته می‌شود ولی پول خردها را برای مسائل اجتماعی کنار می‌گذارند. می‌گوییم به بازنشسته‌ها توجه شود اما اعتبار بسیار اندک و ناچیزی برای آنها کنار گذاشته می‌شود. با این وجود تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سر وزیر کار می‌شکنند.

وی ادامه داد: امروز عده‌ای دنبال این هستند که تمام مسئولیت‌های بر زمین مانده مجلس و تمامی مسائل و مشکلات کشور را به گردن وزیر کاری بیندازند که از جامعه کارگری آمده‌است. اسم ما را هم می‌خواهند محو کنند. همه شما مراقب این خط باشید. روی پیشانی این وزیر یک چیز نوشته‌شده‌است: کارگر می‌خواهند تابلوی ما را بر زمین بیندازند. مواظب این تابلو باشید.

سخنران دیگر این مراسم وزیر کار، تعاون و رفاه‌‌اجتماعی بود.

علی ربیعی ضمن تبریک روز مادر و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا به بانوان حاضر در جشن، اظهار امیدواری کرد با دعای خیر فاطمه زهرا در خدمت زنان و خانواده‌های کارگران باشد. وی همچنین از خدمات خالصانه یازده ساله دارالقرآن خانه کارگر تشکر کرد و تاکید کرد: اگر قرآن کنار فعالیت‌هایمان باشد رابطه بین کار و زندگی را می توانیم بهبود بخشیم. آثار ولادت فاطمه زهرا، برای جامعه بشری تا زمانی که دنیا هست باقی خواهد ماند.

ربیعی گفت: گرچه فاطمه دختر پیامبر و مادر حسنین (ع) و بالطبع تمامی معصومین است اما رابطه ایرانیان با وی از نوع دیگری بوده‌‌است. مادران این سرزمین در هنگامی که برای فرزندانشان آرزوی سعادت می‌کردند آنها را به فاطمه می‌سپردند. یاد فاطمه در تمام آرزوها و دوران‌های مختلف زندگی‌ما حضور داشته‌است. ما همیشه با فاطمه زندگی کرده‌ایم. در بسیاری از لالایی‌های زنان کارگر و زحمت‌کش این سرزمین که در کشاورزی و قالیبافی و... مشغول به کار و تولید بودند نام بی‌بی فاطمه حضور داشت. فاطمه زهرا در تمامی فرهنگ‌های اقوام این سرزمین کردها، ترک‌ها، لرها، عرب‌ها و... حضور داشته‌است. یاد و نام فاطمه زهرا در داستان‌ها و حوادث زندگی ما متجلی است. امیدواریم با کمک خداوند و دعای خیر فاطمه زهرا، همه ایرانیان زندگی بهتر و کم‌رنج‌تری داشته‌باشند و فرزندان این سرزمین از شادی و نشاط برخوردار باشند.

وی به مهم‌ترین مسائل پیرامون زنان به طور خلاصه اشاره کرد. به‌گفته وی: در طول چند دهه اخیر و به‌خصوص این دهه مسائل پیرامون زنان با ماهیت و اشکال جدید به وجود آمده‌است و باید آنها را مورد بررسی قرار داد. مسائل و مشکلات زنان کارگر از مهم‌ترین موضوعات پیش‌روی ما است.

نظام بیمه تامین‌اجتماعی برای زنان را باید جدی‌تر بگیریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این مراسم درباره نقش زنان در فضای کسب و کار ایران گفت: در دوره صنعتی‌شدن زنان در کار مشارکت داشته‌اند. البته آنها همیشه در کارها مشارکت داشته‌اند اما متاسفانه در ایران کار در خانه و ارزش آن محاسبه نمی‌شود. در دورانی که کشاورزی همچنان نقش مهم‌تری در تولید و اقتصاد داشته‌است کار زنان در این حوزه بسیار مهم بوده و گاها سخت‌تر و دردناک‌تر هم بوده‌است. نقش آنها در تولیدات کشور در دوران گذشته انکار ناشدنی است.

علی ربیعی افزود: در دوران اول صنعتی‌شدن نقش زنان در تولید کمتر بود. اما به‌طور پیوسته و با ورود به دوره دوم صنعتی‌شدن نقش و مشارکت آنها در کار افزایش یافت. در دوران سوم صنعتی‌شدن که عصر فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های نوین است زنان حضور بیشتر، موثرتر و متنوع‌تری دارند.

ربیعی گفت: متاسفانه ما هنوز از این تحولات یادشده عقب هستیم و قوانین و فرهنگ‌مان در این زمینه هنوز کاستی‌هایی دارد و این موجب شده‌است زنان ما با فرصت‌های نابرابر اقتصادی و اجتماعی مواجه‌باشند. زنان محیط‌های ناامن‌تری را در محیط کار تجربه می‌کنند و از امنیت شغلی پایین‌تری برخوردار هستند. سوءاستفاده از زنان، دستمزد پایین، عدم برخورداری از بیمه در محیط کار و... از جمله مسائلی هستند که با آنها مواجه‌ایم.

وزیر تعاون، کار رفاه‌اجتماعی اظهار داشت: عجین‌بودن کار و مسائل مرتبط به خانه و خانواده مثل فرزندآوری بیشترین مشکلات را همیشه برای زنان در محیط‌های کارشان به همراه داشته‌است و موجب تعدیل بسیاری از زنان می‌شود. مساله امنیت شغلی زنان از اولویت‌های من است. در این رابطه، یک بخش‌نامه مهم که در زمینه حمایت از مادرانی که تازه فرزند آورده‌اند صادر کرده‌بودیم از سوی دیوان باطل شد ولی ما هنوز پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز