خبرگزاری کار ایران

مسئول اتحادیه پیشکسوتان شرق استان تهران:

مجلس وزیر کار را استیضاح بکند یا نکند، تیر خودش را به‌ سمت جامعه کارگری نشانه رفته است

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۰۸

مختاری گفت: دست‌اندازی‌ها و بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی، طرح تحول سلامت، پیشنهاد و تصویب بند (ز) تبصره 7 لایحه بودجه 97 ... هر کدام زخم‌هایی است که بر پیکر جامعه کارگری دارد وارد می‌شود. امروز مجلس نیز با به راه انداختن بحث استیضاح و سهم‌خواهی این زخم را عمیق‌تر کرده است.

عبدالله مختاری (مسئول اتحادیه پیشکسوتان شرق استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: نمایندگان مجلس، چه وزیر کار را استیضاح بکنند یا نکنند تیر خودشان را به‌ سمت جامعه کارگری با تصویب بند (ز) تبصره 7 لایحه بودجه 97 رها کرده‌اند. اکنون نمایندگان مجلس با این استیضاح چه زیان بیشتری به سازمان‌ تامین‌اجتماعی می‌توانند وارد کنند؟ طرحی که فقط برای جلب منفعت برخی انجام می‌شود. این سازمان تبدیل به حیاط خلوت دولت و حامیان آن شده‌ است. صاحبان اصلی دارایی‌های تامین‌اجتماعی در آن صاحب اختیار نیستند. دولت بزرگترین بدهکار به سازمان هست، در عین حال مالک آن هم هست چراکه رئیس و تمامی مدیران سازمان‌های زیرمجموعه آن را هم منصوب می‌کند. درصورتی‌که تنها باید یک شریک اجتماعی باشد. تمامی این‌ها مترادف این است که کارگر هیچ نقشی در انتصاب مدیران این سازمان ندارد.

وی تاکید کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی با ورشکستگی و نابودی مواجه است مقصر اصلی آن دولت است. دولت هم؛ نه فقط شخص رئیس‌جمهور، بلکه مجموعه هیئت دولت را در پدید آمدن وضع موجود باید مقصر دانست. آنها باید به جامعه کارگری پاسخگو باشند. متاسفانه مسئولان و مقامات به‌طور کلی این نکته را مورد غفلت قرار می‌دهند که سازمان تامین اجتماعی بار بزرگی را از دوش دولت برداشته‌است چراکه پرداخت‌های کارگران و کارفرمایان به آنجا و آتیه‌ای که در آنجا از سوی آنها پس‌انداز می‌شود، موجب صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌های دولت در زمینه درمان و مستمری بازنشستگی شده‌است. کارگر 30 سال اندوخته و پس‌انداز حاصل دسترنج‌اش را در سازمان تامین اجتماعی به امانت می‌گذارد با این امید که در دوران بازنشستگی این پس‌اندازها موجبات آرامش خاطر وی و خانواده‌اش را فراهم آورد و زندگی با عزتی را داشته باشد ولی می‌بینیم دولت در این مجموعه که هیچ سرمایه‌گذاری‌ای در آن انجام نداده، به راحتی قدرت‌رانی می‌کند. دست‌اندازی‌ها و بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی، طرح تحول سلامت، پیشنهاد و تصویب بند (ز) تبصره 7 لایحه بودجه 97 ... هر کدام زخم‌هایی است که بر پیکر جامعه کارگری دارد وارد می‌شود. امروز مجلس نیز با به راه انداختن بحث استیضاح و سهم‌خواهی این زخم را عمیق‌تر کرده است.

مختاری گفت: جامعه کارگری هنوز منتظر تصمیم‌ نهایی شورای نگهبان در زمینه مصوبه اخیر مجلس است. تشکلات کارگری و کارفرمایی باید با یکدیگر مشارکت کرده و این مصوبه را خنثی کنند. به هر حال، جامعه کارگری در برابر این مصوبه عقب‌نشینی نخواهد کرد و فعالانه به آن اعتراض خواهد کرد. قطعا جامعه کارگری به‌دنبال اغتشاش نیست چراکه آنها به این باور رسیده‌ که کنش‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده به مراتب موثرتر و کارآمدتر از اغتشاشات کور است. در آینده، جامعه کارگری باید به سمتی برود که هوشیارانه‌تر رای بدهد و انتخاب کند.  

مسئول اتحادیه پیشکسوتان شرق استان تهران در پایان، افزود: جامعه کارگری از هر دو جناح اصلی کشور ضربه خورده‌است ولی متاسفانه اصلاح‌طلبان بزرگترین ضربات را بر پیکر نحیف این جامعه وارد آورده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز