خبرگزاری کار ایران

ادامه تاخیر در پرداخت معوقات کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز/لزوم ورود هیات حمایت از صنایع

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۷۷۰

باوجود استقرار هیات حمایت از صنایع در کارخانه‌ بلبرینگ‌سازی تبریز مشکلات موجود در این کارخانه به یک کلاف سردرگمی تبدیل شده‌ که باعث گرفتاری بیشتر کارگران شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی در تماس با ایلنا اعلام کردند؛ باوجود آنکه این واحد صنعتی از آبان ماه سال جاری از بخش خصوصی به هیات حمایت از صنایع واگذار شده، کارگران هنوز بابت ماه‌های مرداد، شهریور، مهر و بهمن مزد دریافت نکرده‌اند و خبری هم از زمان پرداخت عیدی نیست.

کارگران این واحد سازنده بلبرینگ می‌گویند: بعد از سالها چالش کارگری؛ با پیگیری سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی، کارخانه بلبرینگ‌سازی از بخش خصوصی به هیات حمایت از صنایع برگردانده شد. با این تصمیم انتظار بهبود وضعیت فعلی کارخانه را  به نسبت قبل داشتیم.

 کارگران این کارخانه با بیان اینکه در طول ۴ ماه گذشته اتفاق خاصی در روند پرداخت مطالبات کارگران و آغاز فعالیت تولیدی کارخانه مشاهده نشده است، می‌افزایند: پیش از اینکه این واحد صنعتی به بخش خصوصی واگذار شود با مشکل کمبود نقدینگی مواجه بودیم که در نتیجه آن کارخانه تا مرحله ورشکستگی کامل پیش رفت.

به گفته آنان؛ حمایت از کارگران این کارخانه‌ که با ماه‌ها پرداخت نشدن دستمزد و حق بیمه مواجه هستند، برعهده هیاتی است که نمایندگانی از وزارت کار، اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و اتاق صنایع و معادن ایران در آن حضور دارند.

طبق اظهارات کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز، مشکلات آنان تنها در تاخیر‌های چند ماهه و پرداخت نشدن دستمزدها خلاصه نمی‌شود بلکه امنیت شغلی آنها نیز به موازات پرداخت نشدن دستمزد به خطر افتاده است.

به نقل از کارگران این کارخانه گفته می‌شود؛ مشکل پرداخت نشدن سنوات بازنشستگی حدود ۵۰ نفر از همکاران سابق‌ این کارگران که از نیمه دوم سال ۹۵ تاکنون با استفاده از قانون مشاغل سخت بازنشسته شده‌اند نیز هنوز به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز