خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار:

درمان کشور به اغما رفته است/شورای نگهبان مصوبه تبصره “ز “ ماده هفت لایحه بودجه را ابطال کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۴۶۰

عضو کارگری شورای عالی کار می‌‌گوید: از شورای نگهبان درخواست داریم با مصوبه تبصره “ز “ ماده هفت لایحه بودجه سال ۹۷مخالفت کند؛ چرا که سه جانبه‌‌گرایی به شدت مخدوش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تاجیک (عضو کارگری شورای عالی کار) درباره نگرانی‌ها از مصوبه تبصره “ز “ ماده هفت لایحه بودجه سال ۹۷ مبنی بر واریز حق درمان کارگران و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی به خزانه‌داری دولت، گفت: از شورای نگهبان درخواست داریم با این مصوبه غیر‌قانونی که سه جانبه‌‌گرایی را به شدت مخدوش و نقض کرده است، مخالفت کند.

رئیس مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران، افزود: موفقیت در سه جانبه گرایی و گسترش آن بستگی به دولت و جامعه سیاسی دارد که تا چه میزان زمینه و بسترهای لازم را برای شکل گیری نهادهای مدنی فراهم می‌کنند و تا زمانیکه تشکلات کارگری در تصمیم گیری کلان نقش و سهمی نداشته باشند سه جانبه گرایی معنایی پیدا نمی‌کند؛ لذا شرایطی فراهم می‌آید که از این پس نمایندگان کارگران در جلسات سه جانبه شرکت نکنند.

وی با بیان اینکه منابع درمان بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی مصداق کامل حق الناس است و دولت‌ها و یا نمایندگان مجلس نمی‌توانند به منابع آن دست اندازی کرده و یا بخواهند در وجوه آن دخل و تصرف و یا نقشی را ایفا کنند، گفت: درمان تامین اجتماعی با تلاش و پیگیری‌های فراوان تشکلات کارگری و همچنین کادر درمان به سطح رضایت نسبی در جامعه رسیده است و مطمئنا با تصویب این طرح دچار خسران و افت محسوس می‌شود.

این عضو کارگری شورای عالی کار افزود: ممکن است که دولت با انتقال منابع موقتا کسری منابع خود را برای پیشبرد طرح تحول نظام سلامت، جبران کند و موقتا از بحران خلاصی یابد، اما دیری نمی‌پاید که این منابع هم خرج می‌شود و وضعیت درمان کشور بازهم در اغما می‌رود؛ چنانکه همین حالا کشتی طرح تحول نظام سلامت با هزاران میلیارد تومان اتلاف منابع عمومی به گل نشسته است. لذا به استناد اصل ۷۲ قانون اساسی، از آنجایی که این مصوبه مجلس شورای اسلامی دست اندازی به حق الناس و اموال کارگران است، باید هرچه سریعتر آن را ابطال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز