خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز؛

استاندار خوزستان: مشکلات گروه ملی فولاد در وزارت کشور پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۰۳۴

استاندار خوزستان از پیگیری وضعیت ۴ هزار کارگر گروه ملی فولاد اهواز در وزارت کشور خبر داد. این کارگران امروز نیز برای پیگیری مطالباتشان برای چندمین بار در مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده‌اند.

شماری از کارگران گروه ملی فولاد اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند که؛ در ادامه اجتماعات اعتراضی روزهای گذشته بازهم شماری از همکاران آنها مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کرده‌اند.

بنا به اظهارات کارگران، حدود۵۰۰ کارگر رسمی و روزمزد در این تجمع صنفی حضور دارند.

این کارگران می‌گویند که بابت دستمزد سه ماه گذشته طلبکارند درعین حال حق سنوات و عیدی و پاداش پایان سال آن‌ها پرداخت نشده است.

به نقل از کارگران گروه ملی فولاد اهواز؛ اعتراضات صنفی اخیر آنها از ابتدای هفته جاری آغاز شده است اما تا این لحظه کارفرمای جدید پاسخ قانع‌کننده‌ای برای آنها نداشته‌اند.

مطالبات کارگران گروه ملی فولاد در وزارت کشور  پیگیری می‌شود

غلامرضا شریعتی (استاندار استان خوزستان) در خصوص اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز به ایلنا گفت: درخصوص مشکلات گروه ملی فولاد اهواز و کارگران آن فردا (سه‌شنبه) در وزارت کشور جلسه داریم.

او با بیان اینکه استانداری خوزستان به‌صورت جدی پیگیری مطالبات مزدی کارگران این کارخانه است، افزود: این کارخانه که اخیرا به بخش خصوصی جدید واگذار شده، چندین سال است دچار مشکلاتی مالی است.

به گفته وی، درخصوص پیگیری مشکلات گروه ملی فولاد اهواز، بارها با همراهی سایر مسئولان استان و کارفرمای  بخش خصوص در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و استان خوزستان تشکیل جلسه داده‌ایم و در این راستا مصوباتی خوبی نیز تصویب شده است.

شریعتی با بیان اینکه گروه ملی فولاد اهواز؛ قبل از واگذاری مشکلات زیادی داشت، افزود: برای رفع مشکلات مالی این کارخانه بعد از واگذاری که بیشتر آن بدهی مالیاتی است، باید تمهیداتی انجام می‌شد چراکه این مشکلات مانع از تولید و فروش محصولات کارخانه شده بود.

به گفته استاندار خوزستان؛ درحال حاضر بخش  زیادی از این مشکلات مرتفع شده و امیدواریم در جلسه‌ای که فردا در وزارت کشور داریم، به نتیجه قابل توجهی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز