خبرگزاری کار ایران

دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری:

در برابر امپریالیسم آمریکا، در کنار مردم و کارگران ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۹۵۱

دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در افتتاحیه کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری که در حال برگزاری است، با تقدیر از میزبانی ایران و خانه کارگر گفت: این فدراسیون در برابر امپریالیسم آمریکا . در کنار مردم و کارگران ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جورج ماوریکوس در سخنان افتتاحیه نشست فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گفت: این برای ما افتخاری است که امروز در کشور زیبای ایران هستیم، با مردم شما و کارگران شما همراه هستیم و با آنها اعلام همبستگی می‌کنیم. امروز اینجا هستیم تا درباره مشکلات و وظایف اتحادیه جهانی کارگران صحبت کنم. اول از همه به نیابت از خانواده خود- فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری- از خانه کارگر و به‌خصوص از علیرضا محجوب و تمامی پرسنل این تشکلات تشکر می‌کنم.

ماریکوس افزود: ما دوست و همکار هستیم و برای نشست سالانه خود و شورای ریاست به ایران آمده‌ایم. در این شورا ۴۸ عضو از ۴۲ کشور از پنج قاره حضور دارند. امروز و فردا در این نشست حضور داریم. تصمیم داریم درباره چشم‌اندازهای خود برای سال ۲۰۱۹ صحبت کنیم. ما دوست و همکار هستیم.

وی همچنین گفت: از سال ۱۹۴۸ در کنار هم قرار داریم و تا امروز با مردم عادی و طبقه کارگر هستیم. ما می‌خواهیم از دغدغه‌های کارگران حمایت کرده و بر همبستگی خود در برابر امپریایسم تاکید کنیم. ما همچنین با مردم ایران و طبقه کارگر این کشور اعلا همبستگی می‌کنیم و دربرابر امپریالیسم در کنار آنها هستیم.

وی ادامه داد: ما در برابر سیاست‌های تهاجمی ترامپ در قبال ایران، کوبا و ونزوئلا می‌ایستیم. در کنار تمام کسانی که می‌خواهند برای خود فارغ از دخالت خارجی تصمیم بگیرند. امروز و فردا مذاکرات سودمندی درباره کارگران جهان خواهیم داشت. در مسیر تحقق تامین اجتماعی و تعیین دستمزدها مسیر دشواری وجود دارد. در اولویت نخست مذاکرات امروز ما سازماندهی و رایزنی درباره انتخابات و تعیین چشم‌انداز تامین اجتماعی قرار دارد. ما می‌خواهیم درباره وضعیت فعلی و آینده طبقه کارگر صحبت کنیم. امروز و فردا درباره مزایا برای کارگران در سطح جهانی گفت‌وگو می‌کنیم.

ماوریکوس همچنین گفت: بار دیگر از خانه کارگر برای فراهم کردن این شرایط مطلوب تقدیر می‌کنیم.

دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، در بخش دیگری از سخنان خود، دستاوردهای یک ساله اخیر این فدراسیون را  مثبت ارزیابی کرده و نسبت به چشم‌انداز سال پیش رو ابراز خوش‌بینی کرد.

جورج ماوریکوس گفت: اکنون گفت‌وگوها را درباره موضوعات اصلی را آغاز می‌کنیم. می‌دانید که هدف ما در شورای ریاست، تشریح دستاوردهای یک ساله گذشته است و قرار است هم‌زمان تصمیم بگیریم که در سال پیش رو چه اقدام‌هایی انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان هیات رئیسه باور داریم سالی پرچالش را پیش رو داریم. معتقدیم که نشست و گردهمایی اخیر ما در آفریقا موفقیت‌آمیز بود. از ۴۷ کشور، ۴۳ کشور در نشست ما حضور داشتند. ما بر رابطه برادری خود با این اعضا تاکید داریم. همچنین نشست ما در سنگال نیز مفید بود. مدود یک ماه پیش در آنجا درباره زنان کارگر نشستی برگزار کردیم. این نشست نیز موفقیت‌آمیز بود. ما همچنین معتقدیم که تلاش‌های ما برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و سوریه مفید بوده است.

ماوریکوس ادامه داد: رایزنی‌ها در آمریکای لاتین و در مکزیک نیز بسیار فعالانه و مفید بود. معتقدم که شما نیز باور دارید که نشست منطقه‌ای ما در ویتنام که سال گذشته برگزار شد و همچنین نشست کلکته در راستای اهداف ما بود. رایزنی‌هایی نیز برای ماه نوامبر ۲۰۱۸ در ایتالیا انجام شده است.

وی افزود: در نشستی که در مارسی برگزار شد، برخی از شما حضور داشتید، رایزنی‌هایی برای مقابله با امپریالیسم و در حمایت از طبقه کارگر در منطقه مدیترانه برگزار شد. ما ۳۵ سمینار را با حضور دو هزار نفر از اعضای اتحادیه‌های کارگری برنامه‌ریزی کرده‌ایم. معتقدیم که نشست مسکو و لینینگراد نیز کاملا مثبت بوده است.

وی افزود: ما باید در خانواده فدراسیون اتحادیه‌های کارگری جهان به جوانان و نسل جدید فرصت بدهیم.

ماوریکوس همچنین گفت: ما نیازمند آن هستیم که با یکدیگر درباره مسائل مختلف کارگری ازجمله وضعیت اقتصادی گفت‌و‌گو کنیم. امیدوارم با حمایت اعضا ما بتوانیم به اهداف تعیین شده برای طبقه کارگران و همچنین اتحادیه‌های کارگری دست پیدا کنیم. در حقیقت باید راه‌حل‌هایی برای مشکلات موجود در این زمینه پیدا کنیم. این مشکلات همیشه اقتصادی نیست و ما شاهد مشکلات ایدئولوژیک نیز در این زمینه هستیم.

دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری ادامه داد: اتحادیه‌ها باید مستقل‌تر عمل کنند و همه ما به حمایت و کمک دیگر اعضای اتحادیه نیازمندیم و این کمک و حمایت نباید متوقف شود. نباید اعضایی که به کمک و همبستگی ما نیاز دارند را فراموش کنیم. همبستگی ما باید همواره علیه امپریالیسم و برای داشتن فرداهای بهتر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز