خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان:

اعتراض به سقف ۲۵۰ میلیونی پاداش پایان خدمت برای مزدبگیران قابل درک نیست/ برخی فکر می‌کنند خون‌شان از بقیه رنگین‌تر است

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۵۵۹

رضا مسلمی معتقد است؛ افرادی که از سقف پاداش پایان خدمت بازنشستگان ناراضی هستند، هیچ اطلاعی از وضعیت بازنشستگان و شاغلان در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصوبه کمیسیون تلفیق در ارتباط با تعیین سقف ۲۵۰ میلیون تومانی برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان، با اعتراض کارکنان  صنعت نفت مواجه شده است. رضا مسلمی (فعال صنفی معلمان) در ارتباط با این مساله می‌گوید: آنها که به سقف ۲۵۰ میلیون تومانی برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان معترضند، اطلاعی از وضعیت فعلی شاغلان و بازنشستگان ندارند.

وی با اشاره به مطالبات بازنشستگان فرهنگی می‌افزاید: معلمانی هستند که پس از بازنشستگی هنوز پاداش پایان خدمت خود را نگرفته‌اند و هنوز از صندوق طلبکارند؛ این در حالی‌ست که مبلغ پاداش معلمان بازنشسته بسیار کمتر از سقف تعیین شده توسط کمیسیون تلفیق است.

وی با اشاره به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی می‌گوید: در کمیسیون تلفیق برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان حدود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعیین شد. با وجود فراز و نشیب‌های بسیار در تصویب این بودجه، باید گفت این مبلغ نمی‌تواند حتی بخشی از مشکلات معیشتی معلمان بازنشسته را پس از سی سال خدمت در راه تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت، مرتفع سازد.

مسلمی ادامه داد: کسانی که مدعی هستند شغلشان حیاتی است و عدالت به معنای تقسیم یکسان منابع مالی نیست و با تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت، دیگر انگیزه‌ای برای خدمت ندارند، باید پای درد دل معلمان بازنشسته بنشینند که برای دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین مطالبه همسان‌سازی مستمری‌ها بارها تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند و به هر دری زده‌اند اما صدایشان به جایی نرسیده است.

به گفته مسلمی، دولت و مجلس بایستی با تخصیص عادلانه بودجه به صندوق‌های بازنشستگیِ مختلف، مانع از تبعیض در بهره‌مندی از مزایای زمان بازنشستگی شوند و اجازه ندهند عده‌ای در این بین حس کنند که خون‌شان از دیگران رنگین‌تر است.

این فعال صنفی معلمان در پایان تاکید کرد: درحالیکه معوقات مزدی بازنشستگان ازجمله فرهنگیان بازنشسته با تاخیر بسیار پرداخت می‌شود، اعتراضاتی از قبیل اعتراض به سقف ۲۵۰ میلیون تومانی پاداش پایان خدمت، برای بخش زیادی از مزدبگیران و بازنشستگان قابل درک نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز