خبرگزاری کار ایران

حسینعلی اکبری در نشست سراسری دبیران خانه کارگر:

برای مردمِ محرومِ سیستان و بلوچستان، تامین اجتماعی اهمیت بسیار دارد/ نمایندگان مجلس خلافِ منافع کارگران تصمیم نگیرند

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۸۰۰

دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد از برخورد دولت با تامین اجتماعی، گفت: نمایندگانی که با رای مردم به مجلس رفته‌اند، خلاف منافع کارگران و اقشار محروم تصمیم‌گیری نکنند.

حسینعلی اکبری (دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان) در نشست سراسری دبیران اجرایی  خانه کارگر که صبح امروز در چابهار برگزار شد، گفت: اگر نمایندگان مجلس با پیشنهاد کمیسیون تلفیق در خصوص انتقال صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولت موافقت کنند، مشکلات جدیدی در انتظار کارگرانی که در استان محروم سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند، خواهد بود.

اکبری گفت: در استان سیستان و بلوچستان دست کم نیمی از اهالی این استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و با توجه به محرویت و شرایط خاص این استان، خدمات تامین اجتماعی برای این مردم، اهمیت بسیار دارد.

وی در عین حال از تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس برای انتقال منابع درمان سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولت انتقاد کرد و گفت: این نمایندگان با رای همین کارگران وارد مجلس شدند؛ اما اکنون علیه سازمانی تصمیم گرفتند که تامین کننده منافع کارگران است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با وضعیت کنونی با مشکل تامین منابع روبروست و طبق قانون برنامه ششم توسعه می‌بایست این مطالبات توسط دولت پرداخت می‌شد.

وی افزود: بااین حال نمایندگان مجلس با رفتار خود برای سازمان تامین اجتماعی و کارگران بیمه شده آن گرفتاری ایجاد می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه همیشه در روزهای پایانی سال برای گروهی از کارگران داشتن امنیت شغلی و معیشتی تبدیل به دغدغه می‌شود، گفت: اگر این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن مجلس رای بیاورد، باید دغدغه‌ی مشکل‌دار شدن  سازمان تامین اجتماعی را نیز به باقی دغدغه‌ها و مطالبات اضافه کنیم.

وی در عین حال با انتقاد از عملکرد دولت گفت: تا همین چند ماه قبل که انتخابات بود، جامعه کارگری به صورت تمام قد از این دولت و مسئولان آن حمایت کرد؛ اما اکنون اقدامات دولت در تعارض با منافع کارگران است.

اکبری افزود: تصور این بود که با حمایت از دولت، منویات جامعه کارگری نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ اما اکنون برخورد دولت با کارگران مثل برخورد والدین با فرزند ناتنی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان گفت: قبول داریم که شرایط کارگران در دولت یازدهم به نسبت دولت‌های قبلی بهتر شده است؛ اما اصلا رضایتبخش نیست.

وی تاکید کرد: جامعه کارگری به هیچ وجه راضی نیست که منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولتی منتقل شود؛ این منابع متعقل به کارگران است و دولت و مجلس شرعا و قانونا نمی‌توانند در مورد آن تصمیم بگیرند.

وی افزود: مطابق قانون برنامه ششم، باید مطالبات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود؛ اما تجربه نشان داده که در پرداخت تهاتری، همواره کارخانه‌های زیان‌ده را بابت بدهی معوقه دولت به تامین جتماعی واگذار کرده‌اند و در مجموع همین اتفاقات باعث نارضایتی جامعه کارگری از دولت و مجلس شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز