خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

بودجه انقباضی کارگران را فلج می‌کند/ نگرانیم مزد را سَمبَل کنند

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۳۳۳

اکبر علیپور با انتقاد از سیاست‌های انقباضی در اقتصاد کلان کشور گفت: نگرانیم که امسال نیز مذاکرات مزدی رهاورد قابل توجهی برای کارگران نداشته باشد.

اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با مناسبات اقتصادی کشور و تاثیر آن بر کارگران گفت: افزایش قیمت‌ها، حذف یارانه‌ها و در کل اتفاقاتی که قرار است سال آیند بیفتد، نگران‌کننده است.

وی افزود: بودجه انقباضی کارگران را از چند جهت تحت فشار قرار می‌دهد؛ از یک طرف هزینه‌های زندگی بالا می‌رود و خدمات رفاهی و حمایتی کاهش می‌یابد و از طرف دیگر، صرفه‌جویی‌های دستمزدی دولت برای کارگران، اتفاق میمونی نیست؛ چرا که نشان می‌دهد دولت نمی‌خواهد به جهش دستمزدی تمکین کند.

این فعال صنفی کارگران معدن با بیان این که مزدبگیران سالهاست که با سیلی صورت خود را سرخ کرده‌اند و از مواهب حداقلی محرومند؛ گفت: دیگر وخامت اوضاع به جایی رسیده که اگر نخواهند در تصمیم‌گیری‌های کلان تغییرات اساسی بدهند، گرسنگی و فقر چندجانبه همه‌گیر خواهد شد.

علیپور در پایان گفت: ما کارگران نگران هستیم که به روال هر ساله باز هم مزد را به اصطلاح سمبل کنند و در آخرین روزهای سال، با شعبده‌بازی اعلام کنند که مزد یک یا دو درصد از تورم ساختگی بالاتر تعیین شده‌است؛ این قبیل ترفندها دیگر نخ‌نماست و نمی‌تواند به اقناع کارگران بیانجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز