خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون مسئولان ایمنی و بهداشت کار استان تهران:

توقع نابجای برخی کارفرمایان از مسئولان ایمنی/بیکاری هفت کارشناس ایمنی در ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۱۱۲

رئیس کانون مسئولان ایمنی و بهداشت کار استان تهران می‌گوید: در یک ماه گذشته در استان تهران ۷ نفر از مسئولان ایمنی و بهداشت کار در کارخانه‌ها و کارگاه‌‌ها به خاطر اینکه گزارش‌های مربوط به ایمنی کارگاه‌ را مطابق میل کارفرمایان خود تنظیم نکرده‌اند، بیکار شده‌اند.

«محمد گنجی‌کیا» رئیس کانون مسئولان ایمنی و بهداشت کار استان تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر تمدید نشدن قراردادهای کار مسئولان ایمنی و بهداشت کار در تعدادی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های استان تهران، گفت: تنها در یک ماه گذشته ۷ نفر از مسئولان ایمنی و بهداشت کار این استان به خاطر اینکه گزارش‌های مربوط به ایمنی محیط کار را مطابق میل کارفرمایان خود تنظیم نکرده‌اند، قراردادهایشان تمدید نشده است.

وی با بیان اینکه این اتفاق تنها در استان تهران اتفاق نمی‌افتد و مربوط به کل کشور است، گفت: هر ماه در کل کشور عذر تعدادی از مسئولان ایمنی به بهانه‌های مختلف خواسته می‌شود چراکه کارفرمایان آنها نمی‌خواهند که کوتاهی‌هایشان در زمینه ایمن‌سازی کارگاه به گوش بازرسان اداره کار برسد.

رئیس کانون مسئولان ایمنی و بهداشت کار استان تهران با بیان اینکه مادام که رابطه مالی مستقیم میان مسئول ایمنی و کارفرمای کارگاه باشد، کارفرما تلاش می‌کند او را مطیع خود سازد، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که مسئولان ایمنی به خاطر اینکه حقوق بگیر کارفرمایان خود هستند، امنیت شغلی ندارند.

گنجی‌کیا افزود: برخی از کارفرمایان هیچگاه به این موضوع پی‌نبرده‌اند که ایمن‌سازی کارگاه نوعی سرمایه‌گذاری است، از این رو تلاش می‌کنند یا مسئولان ایمنی را بیکار کنند یا نزدیکان خود را به عنوان مسئول ایمنی به کار گمارند که با این وصف نمی‌توان هیچ امیدی به کاهش حوادث کار و جلوگیری از بروز سوانحی داشت که هر روز در حال قربانی گرفتن هستند.

رئیس کانون مسئولان ایمنی و بهداشت کار استان تهران با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر برای تامین امنیت شغلی مسئولان ایمنی کارگاه‌ها فکر جدی کرد، گفت: اگر دست روی دست بگذاریم به همان میزان که مسئولان ایمنی باتجربه‌ خود را از دست می‌دهیم؛ شاهد مرگ‌ها و نقص عضو‌های بیشتر براثر حوادث کار خواهیم بود.

گنجی‌کیا با بیان اینکه با تشکیل یک صندوق می‌توان رابطه مستقیم مالی را به رابطه مالی غیرمستقیم تبدیل کرد، افزود: به این منظور می‌توان صندوقی حمایتی زیرنظر صنف مسئولان ایمنی تشکیل داد تا کارفرمایان موظف شوند هزینه‌های ایمن‌سازی کارگاه‌ها و حقوق و دستمزد مسئولان ایمنی را به آن واریز کنند تا از این محل دستمزدهای مسئولان ایمنی پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز