خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک:

احتمال بیمه بودن صیادان ربوده شده پایین است

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۹۳۳

درحالیکه پیش از این سازمان تامین اجتماعی برای برقراری مستمری خانواده‌های ماهیگیران ربوده شده اعلام آمادگی کرده بود، مسئول نهاد صنفی صیادان چابهار و کنارک می‌گوید ماهیگیرانی که اکنون در اسارت گروه موسوم به دزدان دریایی سومالی هستند، بعید است که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشته باشند.

علیم افشار (مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک) درباره بیمه صیادانی که در بندِ دزدان دریایی سومالی هستند به خبرنگار ایلنا گفت: اکثر صیادانی که در بند دزدان دریایی سومالی هستند؛ بیمه نیستند و نمی‌توانند از مستمری تامین اجتماعی بهرمند باشند.

او ادامه داد: تا آنجا که می‌دانیم از زمانی که سازمان تامین اجتماعی آمادگی خود را برای پرداخت مستمری به خانواده‌های صیادان ربوده شده اعلام کرد، هنوز هیچ خانواده‌ای برای دریافت مستمری مراجعه نکرده‌است و برای همین می‌توان نتیجه گرفت که بیشتر ماهیگیران گرفتار تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار ندارند.

افشار اضافه کرد: متاسفانه برخورداری ماهیگیران و خانواده‌های آنها از خدمات بیمه‌ تامین اجتماعی، یکی از مسائلی است که در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

پیش از این مجید مستوفی، رییس شعبه تامین اجتماعی چابهار به خبرنگار ایلنا گفته بود: خانواده صیادانی که در بند دزدان دریایی هستند، در صورتی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند، می‌توانند با تایید قوه قضاییه برای دریافت مستمری به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز