خبرگزاری کار ایران

توضیح بازرسی اداره کار گلستان درباره معدن زغال‌سنگ تخت؛

بخش استخراج هنوز متوقف است/انتقال کارگران به دیگر واحدها

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۱۵

رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از آغاز به کار تونل‌ شماره دومعدن تخت در روز سه شنبه هفته گذشته خبر داد و گفت: واحد استخراج این بخش از معدن به دلیل برخودار نبودن از ایمنی لازم همچنان تعطیل است.

«علی اخوان مهدوی»، رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از آغاز به کار تونل‌ شماره «دو» معدن زغال‌سنگ «تخت» در روز سه‌شنبه هفته گذشته (چهاردهم آذرماه) خبر داد و تاکید کرد: واحد استخراج این بخش از معدن به دلیل برخودار نبودن از ایمنی لازم همچنان تعطیل است.

مهدوی گفت: اوایل هفته گذشته در ادامه بازرسی‌های مکرر از معدن تخت در شهرستان مینو دشت؛ فعالیت بخش استخراج تونل شماره دو این واحد به دلیل مشکلات تهویه متوقف شد. متاسفانه کارفرمای شرکت البرز شرقی در واکنش به این اقدام بازرسان اداره کار، همه بخش‌های تونل شماره دو را تعطیل و در مجموع حدود ۱۰۰ کارگر بیکار شدند.

این مقام مسئول اداره کار با بیان اینکه در همین رابطه روز سه‌شنبه هفته گذشته با کارفرمای شرکت البرز شرقی جلسه‌ای برگزار کردیم، گفت: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی همه بخش‌های معدن ضرورت ندارد و غیر از کارگران بخش استخراج؛ باقیمانده کارگران می‌توانند به کار خود بازگردند.

وی در مورد وضعیت کارگران بخش استخراج افزود: فقط ۲۵ کارگر در بخش استخراج تونل شماره ۲ مشغول کار بودند که به دلیل ناایمن‌ بودن این بخش؛ کارگران موردنظر در سایر بخش‌های معدن به‌کار گرفته‌ شده‌اند.

وی ادامه داد: این معدن دارای تونل‌های مختلفی است اما تا زمان برقرار نشدن ایمنی لازم؛ فعالیتی در واحد استخراج تونل شماره دو آن‌ انجام نخواهد شد.

طبق اظهارات وی، مجموعه معدن زغال سنگ تخت از طریق تهویه طبیعی هوارسانی می‌شود. این تونل‌ها که روی هم قرار گرفته‌اند از طریق حفره های عمودی به هم وصل هستند و بدین ترتیب با همین حفره‌ها؛ هوا در بخش‌های زیرین و بالایی تونل جریان پیدا می‌کند.

او گفت: جریان طبیعی هوا نمی‌تواند ایمنی کامل را در تونل شماره ۲ تامین کند از این رو کارفرما موظف است حداقل با نصب دستگاه‌های تهویه و دمنده‌‌ی هوا؛ جریان هوا را در بخش‌های مختلف به جریان بیندازد.

وی در خاتمه گفت: بازدید بازرسان از معدن تخت همچنان ادامه دارد و قرار است ظرف یک ماه آینده مشکل تهویه این معدن اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز